Trigger point therapy

Υπάρχουν δύο βασικές μέθοδοι για τη θεραπεία σημείων πυροδότησης, η χειροκίνητη θεραπεία σημείων πυροδότησης και η τεχνική της ξηράς βελόνας.

Τι είναι η θεραπεία σημείων πυροδότησης;

Η θεραπεία σημείων πυροδότησης, επίσης γνωστή ως «Trigger Point Therapy», αναφέρεται στη θεραπεία των μυοπεριτονιακών σημείων πυροδότησης (MTrP) ή των «σημείων πυροδότησης» (TrP) που βρίσκονται στους μυς και την περιτονία.

Τα σημεία πυροδότησης της περιτονίας είναι επώδυνες, τεταμένες περιοχές που βρίσκονται στους μυς. Τα MTrP επηρεάζουν τους μύες και την περιτονία. Τα σημεία της περιτονίας μπορούν να βρεθούν οπουδήποτε στο σώμα και είναι μια από τις πιο συχνές αιτίες χρόνιου μυοσκελετικού πόνου, επίσης γνωστού ως πόνος περιτονίας.

Η θεραπεία των trigger points (σημείων πυροδότησης) είναι μια θεραπεία που «ξεκλειδώνει» το σώμα μας. Για αυτό, η εφαρμογή της πρέπει να είναι στοχευμένη και με σωστή μεθοδολογία. Ένας φυσιοθεραπευτής Trigger Point του iphysio μπορεί να απελευθερώσει την ένταση αυτών των οδυνηρών και τεταμένων σημείων σε έναν μυ και να βοηθήσει στην επίτευξη μακροπρόθεσμων αποτελεσμάτων.

Διαγνωστικά κριτήρια των περιτονιακών σημείων πυροδότησης

Έως σήμερα, έχουν προταθεί τέσσερα διαγνωστικά κριτήρια για τα περιτονιακά σημεία πυροδότησης. Αυτά τα κριτήρια περιλαμβάνουν:

• Μια σφιχτή δέσμη μυϊκών ινών στον μυ
  • Περιοχή ευαίσθητη στην πίεση εντός της σφιχτής δέσμης μυϊκών ινών
  • Ανακλαστικός πόνος από ένα σημείο πυροδότησης
  • Μια τοπική απόκριση σύσπασης του σημείου πυροδότησης ή των σφιχτών δεσμών μυϊκών ινών στη μηχανική διέγερση του σημείου πυροδότησης.

Αυτά τα διαγνωστικά κριτήρια έχουν αποδειχθεί ότι έχουν υψηλή αξιοπιστία μεταξύ επαγγελματιών. Αυτό σημαίνει ότι τα σημεία πυροδότησης μπορούν να διαγνωστούν με αξιοπιστία.

Ποιοι οι στόχοι της θεραπείας σημείων πυροδότησης;

Οι στόχοι της θεραπείας σημείων πυροδότησης είναι:

• Η βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος στη ζώνη πυροδότησης
• Η διάταση της σφιχτής δέσμης μυϊκών ινών
• Η απελευθέρωση έντασης της περιβάλλουσας περιτονίας

Ποιες οι μέθοδοι της θεραπείας σημείων πυροδότησης;

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι αντιμετώπισης των σημείων πυροδότησης, όπως η χειροκίνητη θεραπεία σημείου πυροδότησης, η ξηρά βελόνα και ο συνδυασμός αυτών των δύο τεχνικών, ο οποίος έχει αποδειχθεί εξαιρετικά αποτελεσματικός.

Η χειροκίνητη θεραπεία σημείου πυροδότησης περιλαμβάνει συγκεκριμένους χειρισμούς στους μύες, την περιτονία και τους συνδετικούς ιστούς.

Η ξηρά βελόνα (Dry Needling) περιλαμβάνει τη χρήση αποστειρωμένων βελόνων βελονισμού μίας χρήσης για τη βελτίωση της κυκλοφορίας και της ροής του αίματος στις πληγείσες περιοχές του σημείου πυροδότησης των μυών. Αυτό βοηθά στην προώθηση της επούλωσης και στη μείωση του πόνου. Όσο πιο ακριβής είναι η θεραπεία στο πάσχον σημείο πυροδότησης, τόσο καλύτερα είναι τα αποτελέσματα.

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

Ανάλογα με τους στόχους που ορίζουν ο φυσικοθεραπευτής με τον ασθενή διαμορφώνεται ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα φυσικοθεραπείας, στο οποίο εντάσσονται κάθε φορά και διαφορετικές τεχνικές αντιμετώπισης ανάλογα με την πάθηση του εκάστοτε περιστατικού.

Ρωτήστε μας για περισσότερες πληροφορίες ή τη διαδικασία θεραπείας σημείων πυροδότησης.