Από τι προκαλείται η οσφυαλγία;

Η ανθρώπινη πλάτη αποτελείται από μια πολύπλοκη δομή μυών, συνδέσμων, τενόντων, δίσκων και οστών, τα οποία συνεργάζονται για να στηρίξουν το σώμα και να μας επιτρέψουν να κινηθούμε.

Η οσφυαλγία είναι ο πόνος στη μέση ή/και πλάτη. Μπορεί να προκληθεί από τραυματισμό, δραστηριότητα, κακή στάση του σώματος και ορισμένες ιατρικές παθήσεις και μπορεί να επηρεάσει άτομα κάθε ηλικίας, για διαφορετικούς λόγους. Καθώς οι άνθρωποι γερνούν, αυξάνεται η πιθανότητα εμφάνισης οσφυαλγίας, λόγω παραγόντων, όπως η προηγούμενη απασχόληση και η εκφυλιστική νόσος του δίσκου.

Που οφείλεται ο πόνος από την οσφυαλγία;

Ο πόνος στο κάτω μέρος της πλάτης μπορεί να συνδέεται με την οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης, τους δίσκους μεταξύ των σπονδύλων, τους συνδέσμους γύρω από τον νωτιαίο μυελό, τη σπονδυλική στήλη τα νεύρα, τους δίσκους, τους μυς της πλάτης, το δέρμα γύρω από την οσφυϊκή περιοχή και τα πυελικά και κοιλιακά εσωτερικά όργανα.

Ο πόνος στο άνω μέρος της πλάτης μπορεί να οφείλεται σε διαταραχές της αορτής, όγκους στο στήθος και φλεγμονή της σπονδυλικής στήλης.

Ποιες είναι οι θεραπείες για την οσφυαλγία;

Πολλά άτομα δεν χρειάζονται εκτεταμένη θεραπεία για την οσφυαλγία. Τα παυσίπονα συχνά επαρκούν.

Σε πιο σοβαρές περιπτώσεις, μπορεί να απαιτηθούν πιο ισχυρές θεραπείες. Παρόλα αυτά, τις περισσότερες φορές, αυτές παρέχονται υπό στενή παρακολούθηση από το γιατρό σας.

Τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται στη θεραπεία της οσφυαλγίας στο κέντρο μας είναι το klaser cube4, το hilterapia, η χειροκίνητη θεραπεία – Mckenzie, και το human tecar.

• Φαρμακευτική αγωγή

Η πλειονότητα των περιστατικών οσφυαλγίας ανακουφίζεται με θεραπεία με μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα, όπως:

• Ιβουπροφαίνη
  • Ναπροξένη

Άλλες επιλογές φαρμάκων περιλαμβάνουν:

• Αλοιφές

Οι αλοιφές μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματικές στη μείωση της οσφυαλγίας. Πολλές από αυτές περιέχουν συστατικά όπως ιβουπροφαίνη και λιδοκαΐνη, τα οποία έχουν αποδειχθεί ότι λειτουργούν καλύτερα από ένα εικονικό φάρμακο όταν πρόκειται για ανακούφιση από τον πόνο.

• Οπιοειδή

Τα οπιοειδή είναι ισχυρότερα παυσίπονα που μπορούν να συνταγογραφηθούν για πιο σοβαρό πόνο. Αυτά τα φάρμακα, όπως η οξυκωδόνη και ένας συνδυασμός ακεταμινοφαίνης και υδροκοδόνης, δρουν στα εγκεφαλικά κύτταρα και το σώμα μειώνοντας τον πόνο.

Ωστόσω, τα οπιοειδή πρέπει να χρησιμοποιούνται με προσοχή, λόγω του κινδύνου εθισμού.

• Μυοχαλαρωτικά

Τα μυοχαλαρωτικά μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για την ανακούφιση από την οσφυλαγία, ειδικά όταν υπάρχουν μυϊκοί σπασμοί παράλληλα με τον πόνο. Αυτά τα φάρμακα δρουν στο κεντρικό νευρικό σύστημα για τη μείωση του πόνου.

• Φυσιοθεραπεία

Ένας φυσιοθεραπευτής μπορεί να σας διδάξει ασκήσεις για να αυξήσετε την ευελιξία σας, να ενισχύσετε τους μυς της πλάτης και της κοιλιάς και να βελτιώσετε τη στάση σας. Χρησιμοποιώντας τακτικά αυτές τις τεχνικές μπορεί να αποφευχθεί η επιστροφή του πόνου. Οι φυσιοθεραπευτές παρέχουν επίσης εκπαίδευση σχετικά με το πώς να αλλάξετε τις κινήσεις σας κατά τη διάρκεια ενός περιστατικού οσφυαλγίας για να αποφύγετε τα συμπτώματα του πόνου κατά τη διάρκεια της όποιας δραστηριότητας σας.

Κλείστε ένα ραντεβού στο iphysio άμεσα για να απαλλαχτείτε από τον πόνο της οσφυαλγίας που σας ταλαιπωρεί.

• Χειρουργική επέμβαση

Η χειρουργική επέμβαση είναι η τελευταία λύση και είναι σπάνια απαραίτητη για την οσφυαλγία. Συνήθως, προορίζεται για δομικές ανωμαλίες που δεν έχουν ανταποκριθεί στη συντηρητική θεραπεία με φάρμακα και φυσιοθεραπεία.