ClickCease

Τι είναι η ρήξη μηνίσκου;

Η ρήξη μηνίσκου αφορά έναν από τους πιο συνηθισμένους τραυματισμούς στο γόνατο. Οποιαδήποτε δραστηριότητα που σας προκαλεί να στρίψετε ή να περιστρέψετε το γόνατό σας, ειδικά όταν βάζετε όλο σας το βάρος, μπορεί να οδηγήσει σε ρήξη μηνίσκου.

Κάθε ένα από τα γόνατά σας έχει δύο κομμάτια χόνδρου σχήματος C που λειτουργούν σαν μαξιλάρι μεταξύ του οστό της κνήμης και του μηρού σας.

Η ρήξη μηνίσκου προκαλεί πόνο, πρήξιμο και δυσκαμψία. Μπορεί επίσης να αισθανθείτε ένα εμπόδιο στην κίνηση του γόνατος και να έχετε πρόβλημα να τεντώσετε πλήρως το γόνατό σας.

    Κλείστε Θεραπεία

    Για να κλείσετε ραντεβού
    συμπληρώστε τα πεδία.
    και Θα επικοινωνήσουμε μαζί σας
    το συντομότερο δυνατόν.

    Πώς επηρεάζει η οστεοαρθρίτιδα την άρθρωση του ισχίου;

    Μερικές φορές, οι ασθενείς με οστεοαρθρίτιδα ισχίου αντιμετωπίζουν προβλήματα με το περπάτημα. Η διάγνωση μπορεί να είναι δύσκολη στην αρχή.

    Αυτό συμβαίνει επειδή ο πόνος μπορεί να εμφανιστεί σε διαφορετικές περιοχές, όπως στο μηρό, στη βουβωνική χώρα, στο γόνατο ή στους γλουτούς. Ο πόνος μπορεί να είναι αιχμηρός και το ισχίο είναι συχνά άκαμπτο.

    Ποια είναι η θεραπεία μιας ρήξης μηνίσκου γόνατος;

    Η θεραπεία των μηνίσκων εξαρτάται από το μέγεθος και τη θέση της ρήξης. Επιπλέον παράγοντες που επηρεάζουν τη θεραπεία περιλαμβάνουν το επίπεδο δραστηριότητας, τους σχετικούς τραυματισμούς και την ηλικία.

    Το εξωτερικό τμήμα του μηνίσκου, που συχνά αναφέρεται ως «κόκκινη ζώνη», έχει καλή παροχή αίματος και μερικές φορές μπορεί να επουλωθεί από μόνο του εάν η ρήξη είναι μικρή.

    Αντιθέτως, τα εσωτερικά δύο τρίτα του μηνίσκου, γνωστά ως «λευκή ζώνη», δεν έχουν καλή παροχή αίματος. Οι ρήξεις σε αυτήν την περιοχή δεν θα επουλωθούν από μόνες τους, καθώς αυτή η περιοχή δεν διαθέτει αιμοφόρα αγγεία για να φέρει θεραπευτικά θρεπτικά συστατικά.

    Ευτυχώς, δεν χρειάζεται χειρουργική επέμβαση σε όλες τις ρήξεις μηνίσκου γόνατου. Για να επιταχύνετε την αποκατάσταση, μπορείτε να:

    • Ξεκουράσετε το γόνατο.
    • Χρησιμοποιήσετε πατερίτσες για να ανακουφίσετε τον πόνο.
    • Παγώσετε το γόνατό σας για να μειώσετε τον πόνο και το πρήξιμο.
    • Δέσετε το γόνατό σας με έναν ελαστικό επίδεσμο για να ελέγξετε το πρήξιμο.
    • Ανυψώνετε το γόνατό σας με ένα μαξιλάρι όταν ξαπλώνετε ή κάθεστε.
    • Πάρετε αντιφλεγμονώδη φάρμακα.
    • Κάνετε ασκήσεις διάτασης και ενδυνάμωσης.
    • Αποφύγετε δραστηριότητες, όπως τρέξιμο και άλματα.
    Χρειάζομαι φυσιοθεραπεία για μια ρήξη μηνίσκου;

    Εάν ανακαλύψατε ότι ο πόνος και το πρήξιμο στο γόνατό σας προέρχεται από ρήξη μηνίσκου, το καλύτερο για εσάς είναι να επισκεφτείτε έναν γιατρό, ο οποίος θα αξιολογήσει τη σοβαρότητα της πάθησης με βάση την ηλικία σας και πόσο σύντομα θέλετε να επιστρέψετε στις κανονικές σας δραστηριότητες.

    Μπορεί να χρειαστείτε φυσιοθεραπεία, χειρουργική επέμβαση ή και τα δύο.

    Στη φυσιοθεραπεία στο iphysio, ξεκινάτε με ασκήσεις που εστιάζουν στο εύρος κίνησης, όπως κάμψη και επέκταση του γόνατός σας όσο μπορείτε χωρίς πόνο.

    Συνεχίζετε με διατάσεις που διατηρούν τους μυς των ποδιών σας χαλαρούς. Κάνετε βασικές ασκήσεις και, αν μπορείτε να τις κάνετε χωρίς πόνο, προχωράτε σε πιο προχωρημένες ασκήσεις, επιτυγχάνοντας έτσι σταδιακή και ασφαλή αποκατάσταση.

    Πώς μπορώ να αποτρέψω μια ρήξη μηνίσκου γόνατου;

    Οι ρήξεις μηνίσκου είναι δύσκολο να αποφευχθούν, καθώς συνήθως είναι αποτέλεσμα ατυχήματος. Αλλά ορισμένες προφυλάξεις μπορεί να μειώσουν τους κινδύνους τραυματισμού στο γόνατο. Θα πρέπει να:

    • Κρατάτε τους μηρούς σας δυνατούς με τακτικές ασκήσεις.
    • Κάνετε προθέρμανση.
    • Δώσετε στο σώμα σας χρόνο να ξεκουραστεί ανάμεσα στις προπονήσεις.
    • Βεβαιωθείτε ότι τα παπούτσια σας έχουν αρκετή υποστήριξη και σας κάνουν.
    • Διατηρήσετε την ευελιξία σας.
    • Μην αυξάνετε απότομα την ένταση της προπόνησής σας.

    Ποια είναι τα συμπτώματα μιας ρήξης μηνίσκου γόνατος;

    Τα συμπτώματα μιας ρήξης μηνίσκου γόνατος περιλαμβάνουν:

    • Πόνο στο γόνατο
    • Πρήξιμο
    • Αίσθηση βγαλσίματος κατά τη διάρκεια του τραυματισμού
    • Δυσκολία κάμψης και τεντώματος του ποδιού
    • Τάση του γόνατού σας να κολλάει ή να κλειδώσει

    Στην αρχή, ο πόνος μπορεί να μην είναι άσχημος. Μπορεί να είστε σε θέση να παίζετε ακόμη και μετά τον τραυματισμό. Αλλά μόλις αρχίσει να έχει φλεγμονή, το γόνατό σας πιθανότατα θα πονάει αρκετά.

    Επικοινωνία

    Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να μάθετε περισσότερα για τις προσφερόμενες θεραπείες για την ρήξη μηνίσκου γόνατος.

    Καλέστε τώρα