ClickCease

Τι είναι το σύνδρομο επιγονατιδομηριαίου πόνου;

Το σύνδρομο επιγονατιδομηριαίου πόνου είναι πόνος στο μπροστινό μέρος του γόνατός σας, γύρω από το γόνατο (επιγονατίδα).

Μερικές φορές ονομάζεται «γόνατο δρομέα» και είναι πιο συχνό σε άτομα που συμμετέχουν σε αθλήματα που περιλαμβάνουν τρέξιμο και άλματα.

Ο πόνος στο γόνατο αυξάνεται συχνά όταν τρέχετε, ανεβοκατεβαίνετε σκάλες ή κάθεστε για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Απλές θεραπείες – όπως ξεκούραση και πάγος – συχνά βοηθούν, αλλά μερικές φορές απαιτείται φυσιοθεραπεία για να διευκολυνθεί ο επιγονατιδομηριαίος πόνος.

    Κλείστε Θεραπεία

    Για να κλείσετε ραντεβού
    συμπληρώστε τα πεδία.
    και Θα επικοινωνήσουμε μαζί σας
    το συντομότερο δυνατόν.

    Από τι προκαλείται το σύνδρομο επιγονατιδομηριαίου πόνου;

    Οι γιατροί δεν είναι σίγουροι τι προκαλεί το σύνδρομο επιγονατιδομηριαίου πόνου, αλλά έχει συσχετιστεί με:

    • Υπερβολική χρήση. Το τρέξιμο ή τα άλματα προσθέτουν επαναλαμβανόμενη ένταση στην άρθρωση του γόνατος, η οποία μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό κάτω από το γόνατο.
    • Μυϊκές ανισορροπίες ή αδυναμίες. Ο επιγονατιδομηριαίος πόνος μπορεί να συμβεί όταν οι μύες γύρω από το ισχίο και το γόνατό σας δεν κρατούν σωστή ευθυγράμμιση του γονάτου σας. Η εσωτερική κίνηση του γόνατος όταν είστε οκλαδόν έχει βρεθεί ότι σχετίζεται με τον επιγονατιδομηριαίο πόνο.
    • Τραυματισμός. Ο τραυματισμός στο γόνατο, όπως μια εξάρθρωση ή κάταγμα, έχει συνδεθεί με σύνδρομο επιγονατιδομηριαίου πόνου.
    • Χειρουργική επέμβαση. Η χειρουργική επέμβαση στο γόνατο, ιδιαίτερα η διόρθωση του πρόσθιου συνδέσμου με τη χρήση του δικού σας επιγονατιδομηριαίου τένοντα ως μόσχευμα, αυξάνει τον κίνδυνο του επιγονατιδομηριαίου πόνου.
    Ποια η θεραπεία του επιγονατιδομηριαίου πόνου;

    Η θεραπεία του επιγονατιδομηριαίου πόνου ξεκινά συχνά με απλά μέτρα. Χαλαρώστε το γόνατό σας όσο το δυνατόν περισσότερο. Αποφύγετε ή τροποποιήστε δραστηριότητες που αυξάνουν τον πόνο, όπως σκαλοπάτια, γονάτισμα ή θέση οκλαδόν.

    Εάν χρειαστεί, πάρτε μη συνταγογραφούμενα παυσίπονα, όπως ακεταμινοφαίνη, ιβουπροφαίνη ή νατριούχο ναπροξένη.

    Επίσης, ένας φυσιοθεραπευτής του iphysio μπορεί να προτείνει:

    • Ασκήσεις αποκατάστασης. Οι συγκεκριμένες ασκήσεις μπορούν να ενδυναμώσουν τους μύες που υποστηρίζουν τα γόνατά σας και να ελέγξουν την ευθυγράμμιση των άκρων, όπως τους μυς γύρω από τους γοφούς σας, ειδικά τους απαγωγείς του ισχίου. Η διόρθωση της εσωτερικής κίνησης του γόνατος κατά τα καθίσματα είναι πρωταρχικός στόχος.
    • Υποστήριξη. Τα στηρίγματα στο γόνατο ή οι επιγονατίδες μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση του πόνου.
    • Ταινία. Ο φυσιοθεραπευτής μας μπορεί να σας δείξει πώς να δέσετε με ταινία το γόνατό σας για να μειώσετε τον πόνο και να βελτιώσετε την ικανότητά σας για άσκηση.
    • Πάγο. Η εφαρμογή πάγου στο γόνατό σας μετά την άσκηση μπορεί να είναι χρήσιμη.
    • Αθλήματα φιλικά προς τα γόνατα. Κατά τη διάρκεια της ανάρρωσής σας, ίσως θελήσετε να περιορίσετε τον εαυτό σας σε δραστηριότητες χαμηλού αντίκτυπου που είναι ευκολότερες για τα γόνατα – όπως ποδηλασία και κολύμπι ή τρέξιμο σε νερό.
    Ποια είναι τα συμπτώματα του συνδρόμου επιγονατιδομηριαίου πόνου;

    Το σύνδρομο επιγονατιδομηριαίου πόνου προκαλεί συνήθως έναν αμβλύ πόνο στο μπροστινό μέρος του γόνατός σας. Αυτός ο πόνος μπορεί να επιδεινωθεί όταν:

    • Ανεβοκατεβαίνετε σκάλες.
    • Γονατίζετε ή κάθεστε.
    • Κάθεστε με λυγισμένο γόνατο για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

    Ποιοι είναι οι παράγοντες κινδύνου;

    Παράγοντες που μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο περιλαμβάνουν:

    • Ηλικία. Το σύνδρομο επιγονατιδομηριαίου πόνου επηρεάζει συνήθως εφήβους και νεαρούς ενήλικες. Τα προβλήματα στο γόνατο σε ηλικιωμένους προκαλούνται συχνότερα από αρθρίτιδα.
    • Φύλο. Οι γυναίκες έχουν διπλάσιες πιθανότητες από τους άνδρες να αναπτύξουν επιγονατιδομηριαίο πόνο. Αυτό μπορεί να συμβαίνει επειδή η ευρύτερη λεκάνη μιας γυναίκας αυξάνει τη γωνία με την οποία συναντώνται τα οστά στην άρθρωση του γόνατος.
    • Ορισμένα αθλήματα. Η συμμετοχή σε αθλήματα τρεξίματος και άλματος μπορεί να προκαλέσει επιπλέον ένταση στα γόνατά σας, ειδικά όταν αυξάνετε το επίπεδο προπόνησής σας.

    Επικοινωνία

    Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να μάθετε περισσότερα για τις προσφερόμενες θεραπείες για το Σύνδρομο επιγονατιδομηριαίου πόνου.

    Καλέστε τώρα