Δισκοκήλη μέσης στην οσφυϊκή μοίρα σπονδυλικής στήλης

Τι είναι η δισκοκήλη;

Η δισκοκήλη είναι μια κατάσταση που μπορεί να εμφανιστεί οπουδήποτε κατά μήκος της σπονδυλικής στήλης, αλλά συχνότερα εμφανίζεται στη μέση. Είναι μια από τις πιο κοινές αιτίες του πόνου της μέσης, καθώς και πόνου στα πόδια ή της «ισχιαλγίας».

Μεταξύ 60% και 80% των ανθρώπων θα βιώσουν πόνο στη πλάτη κάποια στιγμή στη ζωή τους. Μερικoί από αυτούς θα εμφανίσουν πόνο στην μέση και πόνο στα πόδια που προκαλείται από τη δισκοκήλη.

Αν και η δισκοκήλη μπορεί να είναι πολύ επώδυνη, οι περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονται πολύ καλύτερα με λίγες μόνο εβδομάδες ή μήνες μη χειρουργικής θεραπείας.

Από τι προκαλείται η δισκοκήλη;

Η δισκοκήλη είναι συνήθως αποτέλεσμα φυσικής φθοράς που σχετίζεται με την ηλικία στη σπονδυλική στήλη. Αυτή η διαδικασία ονομάζεται εκφυλισμός δίσκου. Σε παιδιά και νεαρούς ενήλικες, οι δίσκοι έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό. Καθώς οι άνθρωποι γερνούν, η περιεκτικότητα σε νερό στους δίσκους μειώνεται και οι δίσκοι γίνονται λιγότερο εύκαμπτοι. Οι δίσκοι αρχίζουν να συρρικνώνονται και τα κενά μεταξύ των σπονδύλων στενεύουν. Αυτή η κανονική διαδικασία γήρανσης καθιστά τους δίσκους πιο επιρρεπείς σε κήλη.

Ένα τραυματικό συμβάν, όπως η πτώση, μπορεί επίσης να προκαλέσει δισκοκήλη.

Ποιοι παράγοντες κινδύνου υπάρχουν;

Ορισμένοι παράγοντες ενδέχεται να αυξήσουν τον κίνδυνο για δισκοκήλη. Αυτοί περιλαμβάνουν:

• Φύλο. Οι άντρες ηλικίας μεταξύ 20 και 50 ετών είναι πιθανότερο να εμφανίσουν δισκοκήλη.
  • Ακατάλληλη ανύψωση. Η χρήση των μυών της πλάτης αντί των ποδιών σας για την ανύψωση βαριών αντικειμένων μπορεί να προκαλέσει δισκοκήλη. Η περιστροφή ενώ σηκώνετε βάρος μπορεί επίσης να κάνει την πλάτη σας ευάλωτη. Η ανύψωση αντικειμένων με τα πόδια σας κι όχι με την πλάτη σας, μπορεί να προστατεύσει τη σπονδυλική σας στήλη.
  • Βάρος. Το υπερβολικό βάρος δημιουργεί πρόσθετη ένταση στους δίσκους στη μέση σας.
  • Επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες. Πολλές θέσεις εργασίας είναι απαιτητικές σωματικά. Ορισμένες απαιτούν συνεχή ανύψωση, έλξη, κάμψη ή περιστροφή. Η χρήση τεχνικών ασφαλούς ανύψωσης και κίνησης μπορεί να βοηθήσει στην προστασία της πλάτης και της μέσης σας.
  • Συχνή οδήγηση. Το να μένετε καθισμένοι για μεγάλα χρονικά διαστήματα, καθώς και οι κραδασμοί από τον κινητήρα του αυτοκινήτου, μπορούν να αυξήσουν την πίεση στη σπονδυλική στήλη και τους δίσκους σας.
  • Καθιστική ζωή. Η τακτική άσκηση είναι σημαντική για την πρόληψη πολλών ιατρικών παθήσεων, συμπεριλαμβανομένης της δισκοκήλης.
  • Κάπνισμα. Πιστεύεται ότι το κάπνισμα μειώνει την παροχή οξυγόνου στο δίσκο και προκαλεί ταχύτερο εκφυλισμό.

Ποια είναι τα συμπτώματα της δισκοκήλης;

Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο πόνος στη μέση είναι το πρώτο σύμπτωμα μιας δισκοκήλης. Αυτός ο πόνος μπορεί να διαρκέσει λίγες μέρες και μετά να βελτιωθεί. Άλλα συμπτώματα μπορεί να περιλαμβάνουν:

• Ισχιαλγία, που πρόκειται για έναν έντονο, συχνό πόνο που ξεκινάει από τον γλουτό στο πίσω μέρος του ποδιού. Προκαλείται από πίεση στη σπονδυλική στήλη.
  • Μούδιασμα ή αίσθημα μυρμηγκιάσματος στο πόδι ή/και στο πέλμα
  • Αδυναμία στο πόδι ή/και στο πέλμα
  • Απώλεια ελέγχου της ουροδόχου κύστης ή του εντέρου. Αυτό είναι εξαιρετικά σπάνιο και μπορεί να υποδηλώνει ένα πιο σοβαρό πρόβλημα που ονομάζεται σύνδρομο Ιππουρίδας. Αυτή η κατάσταση προκαλείται από τη συμπίεση των ριζών των νεύρων της σπονδυλικής στήλης. Απαιτεί άμεση ιατρική φροντίδα.

Ποια είναι η θεραπεία για τη δισκοκήλη;

Για την πλειονότητα των ασθενών, η δισκοκήλη μέσης βελτιώνεται αργά για διάστημα αρκετών ημερών έως εβδομάδων. Συνήθως, οι περισσότεροι ασθενείς απαλλάσσονται από τα συμπτώματα στους 3 με 4 μήνες. Ωστόσο, ορισμένοι ασθενείς εμφανίζουν επεισόδια πόνου κατά την ανάρρωσή τους.

Η αρχική θεραπεία για τη δισκοκήλη είναι συνήθως μη χειρουργικής φύσης. Η θεραπεία επικεντρώνεται στην παροχή ανακούφισης από τον πόνο.

Η μη χειρουργική θεραπεία μπορεί να περιλαμβάνει:

• Ξεκούραση. Μια έως δύο ημέρες ξεκούρασης στο κρεβάτι συνήθως βοηθά στην ανακούφιση του πόνου στη μέση και στα πόδια.
  • Μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα. Φάρμακα όπως η ιβουπροφαίνη ή η ναπροξένη μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση του πόνου.
  • Φυσιοθεραπεία. Οι ειδικές ασκήσεις των φυσιοθεραπευτών μας θα βοηθήσουν στην ενίσχυση των κάτω μυών της πλάτης και της μέσης σας. Στο iphysio, για τη θεραπεία της δισκοκήλης χρησιμοποιούμε κρεβάτι αποσυμπίεσης δισκοκήλης, το hilterapia, το k-laser cube 4, χειροκίνητη θεραπεία, καθώς και θεραπεία με διαμαγνητική αντλία.
  • Επισκληρίδια ένεση στεροειδούς. Η ένεση ενός φαρμάκου που μοιάζει με κορτιζόνη στην περιοχή γύρω από το νεύρο μπορεί να παρέχει βραχυπρόθεσμη ανακούφιση από τον πόνο μειώνοντας τη φλεγμονή.

μοίρασε αυτό το post

Αθλητικές Κακώσεις

Τι είναι η στενωτική τενοντοελυτρίτιδα De Quervain;

Τι είναι η στενωτική τενοντοελυτρίτιδα De Quervain; Αδιαμφισβήτητα, στη σημερινή εποχή με το γρήγορο τρόπο ζωής και τις δύσκολες συνθήκες καταπονούμε, περισσότερο από κάθε άλλη

Αθλητικές Κακώσεις

Μύθοι και αλήθειες για τη φυσικοθεραπεία

Μύθοι και αλήθειες για τη φυσικοθεραπεία Η φυσικοθεραπεία είναι ένας γνωστός και διαδεδομένος όρος στις ημέρες μας. Ενώ όμως όλοι έχουμε ακούσει για φυσικοθεραπεία πόσοι

Οστεοαρθρίτιδα ισχίου – η πάθηση

Η οστεοαρθρίτιδα ισχίου είναι μία αρκετά συχνή πάθηση που εμφανίζεται σε μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού άνω των 50 ετών αλλά -πιο σπάνια- και σε νεότερους.

Οστεοαρθρίτιδα γονάτου – η πάθηση

Η οστεοαρθρίτιδα γονάτου είναι η πάθηση κατά την οποία η άρθρωση εκφυλίζεται και τα οστά αρχίζουν να εφάπτονται επώδυνα. Η χρόνια αυτή νόσος παρατηρείται συνήθως

Ορθοπεδικές Παθήσεις

Τι είναι το οστικό οίδημα;​​

Ti είναι το οστικό οίδημα;​ Το οστικό οίδημα είναι ένας τύπος οστικής βλάβης. Ένα οστικό οίδημα διαφοροποιείται από τους εναλλακτικούς τύπους κατάγματος κατά το οποίο

Καλοκαιρινές δραστηριότητες και φυσικοθεραπεία

Καλοκαιρινές δραστηριότητες  Το καλοκαίρι έφτασε και είναι η ομορφότερη εποχή για υπαίθριες δραστηριότητες, σωματική άσκηση και extreme sports. 4 πράγματα που πρέπει να προσέξετε για

Για οποιαδήποτε φυσικοθεραπευτική συμβουλή, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.