Κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου

Μια από τις συχνότερες παθήσεις της σπονδυλικής στήλης είναι η κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου, η οποία παρουσιάζεται κυρίως σε νεαρά άτομα και άτομα μέσης ηλικίας. Υπάρχουν ήπιες μορφές αλλοιώσεων, μορφές μέσης βαρύτητας αλλά και πιο βαρύτερες περιπτώσεις αλλοίωσης του δίσκου.

Ο μεσοσπονδύλιος δίσκος λειτουργεί σαν ένας δίσκος ο οποίος κρατά τους σπονδύλους ενωμένους. Κατέχει ρόλο “αμορτισέρ” για την απόσβεση των κραδασμών της σπονδυλικής στήλης και αποτελείται από τον εξωτερικό ινώδη δακτύλιο  οποίος περιβάλει τον πυκτοειδή πυρήνα. Ο ρόλος του πυκτοειδή πυρήνα είναι η ομοιόμορφη κατανομή των δυνάμεων που ασκούνται στο δίσκο.

Μορφές δισκοκήλης

Στις ήπιες μορφές δισκοκήλης απλώς υπάρχει μια πίεση του πυκτοειδή πυρήνα προς τον ινώδη δακτύλιο και από εκεί  στους συνδέσμους και στα νεύρα έχοντας ως αποτέλεσμα τη δημιουργία πόνου γύρω από τη μέση (οσφυαλγία).

Σε μετρίου βαθμού αλλοιώσεις του δίσκου προκαλείται μια μερική ρήξη του ινώδους δακτυλίου μέσα στην οποία μπαίνει μέρος του πυκτωειδή πυρήνα έχοντας ως αποτέλεσμα την ακόμα μεγαλύτερη πίεση στις νευρικές ρίζες και τη δημιουργία συμπτοματολογίας της λεγόμενης οσφυοισχυαλγίας (έχουμε ξεφύγει από τον απλό πόνο της μέσης και ο πόνος εντοπίζεται ακόμα και στην περιοχή του γλουτού και προς τα κάτω).

Υπάρχουν όμως και οι πολύ βαριές περιπτώσεις κήλης μεσοσπονδύλιου δίσκου όπου ο ινώδης δακτύλιος επέρχεται σε πλήρη ρήξη και πλέον ο πυκτοειδής πυρήνας εισέρχεται στον νωτιαίο σωλήνα και προκαλεί μεγάλη πίεση στη ρίζα του νεύρου στο ύψους όπου υπάρχει και βλάβη ή και χαμηλότερα.

Στην τελευταία περίπτωση εμφανίζεται οίδημα και έντονη φλεγμονή έχοντας ως αποτέλεσμα τον οξύ πόνο ακόμα και στις πιο απλές κινήσεις.

Οι πιο συχνές περιοχές δημιουργίας δισκοκήλης είναι κατά κανόνα πρώτα η μέση, μετά ο αυχένας και τελευταία η θωρακική μοίρα της σπονδυλικής στήλης.

Φυσικοθεραπευτική αντιμετώπιση

Η κλασσική φυσικοθεραπεία τύπου tens, υπέρηχοι, διαθερμίες και μαλάξεις έχουν ως σκοπό σε συνδυασμό με τη φαρμακευτική αγωγή να απαλύνουν τα συμπτώματα, κάτι το οποίο δεν είναι επαρκές. Ο ασθενής σε αυτή την περίπτωση μπορεί να γίνει ασυμπτωματικός (να νιώθει καλά) αλλά στην πραγματικότητα το πρόβλημα παραμένει καθώς δεν έχει γίνει κάποια πράξη ώστε να αποκατασταθεί.

Εδώ έρχονται εξελιγμένα μηχανήματα όπως Decompression table (κρεβάτι αποσυμπίεσης), τα υπερπαλμικά Laser υψηλής ισχύος, τα LLLT Laser, ο κρουστικός υπέρηχος καθώς και τεχνικές όπως η χειροπρακτική, τα οποία σε ένα μεγάλο βαθμό έχουν αποδειχθεί άκρως αποτελεσματικά ακόμα και στην αποφυγή του χειρουργείου.

1. Decompression table (κρεβάτι αποσυμπίεσης σπονδυλικής στήλης)

Αποσκοπεί στην διάνοιξη των μεσοσπονδυλίων διαστημάτων υπό συνθήκες συγκεκριμένης έλξης. Εδώ έχουμε τη δυνατότητα να επαναφέρουμε στο μέγιστο επιτρεπτό βαθμό το δίσκο στη θέση του.

1. Υπερπαλμικά Laser υψηλής ισχύος

Αυτά είναι το Nd-YAG, high intense Laser, K Laser –Cube 4, Hilterapia, τα οποία λόγω της ιδιότητάς τους να εισχωρούν εις βάθος μπορούν να «αφυδατώσουν» εν μέρη τον εκφυλισμένο δίσκο προκαλώντας με αυτό τον τρόπο το φαινόμενο με το μπαλόνι που ξεφουσκώνει.

1. LLLT Laser

Το καλύτερο Laser αυτής της κατηγορίας είναι το εξελιγμένο Laser, irradia Laser, το οποίο μέσω της βιοανάδρασης που δημιουργεί ανακουφίζει άμεσα και αποτελεσματικά από τα συμπτώματα του πόνου.

1. Κρουστικά κύματα

Η Shockwave therapy έχει αποδειχθεί ότι βοηθάει αποτελεσματικά στην χαλάρωση των μυϊκών σπασμών (triger point therapy).

μοίρασε αυτό το post

Αθλητικές Κακώσεις

Τι είναι η στενωτική τενοντοελυτρίτιδα De Quervain;

Τι είναι η στενωτική τενοντοελυτρίτιδα De Quervain; Αδιαμφισβήτητα, στη σημερινή εποχή με το γρήγορο τρόπο ζωής και τις δύσκολες συνθήκες καταπονούμε, περισσότερο από κάθε άλλη

Αθλητικές Κακώσεις

Μύθοι και αλήθειες για τη φυσικοθεραπεία

Μύθοι και αλήθειες για τη φυσικοθεραπεία Η φυσικοθεραπεία είναι ένας γνωστός και διαδεδομένος όρος στις ημέρες μας. Ενώ όμως όλοι έχουμε ακούσει για φυσικοθεραπεία πόσοι

Οστεοαρθρίτιδα ισχίου – η πάθηση

Η οστεοαρθρίτιδα ισχίου είναι μία αρκετά συχνή πάθηση που εμφανίζεται σε μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού άνω των 50 ετών αλλά -πιο σπάνια- και σε νεότερους.

Οστεοαρθρίτιδα γονάτου – η πάθηση

Η οστεοαρθρίτιδα γονάτου είναι η πάθηση κατά την οποία η άρθρωση εκφυλίζεται και τα οστά αρχίζουν να εφάπτονται επώδυνα. Η χρόνια αυτή νόσος παρατηρείται συνήθως

Ορθοπεδικές Παθήσεις

Τι είναι το οστικό οίδημα;​​

Ti είναι το οστικό οίδημα;​ Το οστικό οίδημα είναι ένας τύπος οστικής βλάβης. Ένα οστικό οίδημα διαφοροποιείται από τους εναλλακτικούς τύπους κατάγματος κατά το οποίο

Καλοκαιρινές δραστηριότητες και φυσικοθεραπεία

Καλοκαιρινές δραστηριότητες  Το καλοκαίρι έφτασε και είναι η ομορφότερη εποχή για υπαίθριες δραστηριότητες, σωματική άσκηση και extreme sports. 4 πράγματα που πρέπει να προσέξετε για

Για οποιαδήποτε φυσικοθεραπευτική συμβουλή, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.