Σύνδρομο υπακρωμιακής προστριβής (Rotator cuff Syndrome)

Στο σύνδρομο υπακρωμιακής προστριβής το μυοτενώντιο πέταλο του ώμου (Rotator cuff) δηλαδή οι μυς και οι τένοντες που περιβάλουν την περιοχή του ώμου και βρίσκονται μεταξύ της κεφαλής του βραχιονίου οστού, της ακρομιοκλειδικής άρθρωσης και του κορακοακρομιακού τόξου προστρίβονται έπειτα από έντονη χρήση, δημιουργώντας συμπτώματα πόνου.

Αυτό που γίνεται στην πραγματικότητα είναι ότι όσο πιο πολύ δουλεύουμε τον ώμο, τόσο πρήζονται – φλεγμένονται οι τένοντες οπότε και ο ελεύθερος χώρος που έχουν για να κινηθούν, μειώνεται.

Στο σύνδρομο υπακρωμιακής προστριβής, ο ελεύθερος χώρος βρίσκεται κάτω από το ακρώμιο της ωμοπλάτης. Η μείωση αυτή του χώρου μπορεί να είναι εκ κατασκευής ή αποτέλεσμα υπέρχρησης και συνοδεύεται με έντονο πόνο κατά τη διάρκεια των κινήσεων της άρθρωσης.

Με την πολύ χρήση οι μύες και οι τένοντες εκφυλίζονται από τη συνεχή τριβή πάνω στα οστά και έτσι έχουμε την αρχή της τενοντίτιδας. Όσο πιο πολύ τρίβονται, τόσο πιο πολύ εκφυλίζονται έχοντας σαν επόμενο στάδιο την μερική ρήξη και τελικό την πλήρη ρήξη αυτών.

Η εξέταση που μας δείχνει ξεκάθαρα το σύνδρομο είναι μαγνητική τομογραφία καθώς σε αυτή και μόνο μπορούμε να δούμε τους μυς, τους τένοντες και τα οστά ταυτόχρονα όπως και να μετρήσουμε και την απόσταση μεταξύ βραχιονίου και ακρωμίου.

Φυσικοθεραπευτική αντιμετώπιση:

Στόχος της θεραπείας για το σύνδρομο υπακρωμιακής προστριβής είναι η μείωση των συμπτωμάτων και των μυϊκών σπασμών της γύρω περιοχής, η αποκατάσταση του εύρους κίνησης της άρθρωσης καθώς και σε τελικό στάδιο η ενδυνάμωση του ώμου.

Η κλασσική φυσικοθεραπεία είναι μερικώς αναποτελεσματική και για αυτό και πρέπει να κάνουμε χρήση εξελιγμένων τεχνικών και μηχανημάτων θεραπείας τα οποία έχουν αποδείξει την αποτελεσματικότητά τους διαμέσων ερευνών.

• Χρήση κρουστικού υπερήχου για την αποδέσμευση του πόνου
  • Τεχνικές έλξεων του ώμου για την απελευθέρωση χώρου μεταξύ του ακρομίου και του βραχιονίου.
  • Hilterapia για επουλωτική δράση
  • Irradia για αντιφλεγμονώδη δράση
  • Σε τελικό στάδιο, ασκήσεις ενδυνάμωσης τροφικού πετάλου

μοίρασε αυτό το post

Αθλητικές Κακώσεις

Τι είναι η στενωτική τενοντοελυτρίτιδα De Quervain;

Τι είναι η στενωτική τενοντοελυτρίτιδα De Quervain; Αδιαμφισβήτητα, στη σημερινή εποχή με το γρήγορο τρόπο ζωής και τις δύσκολες συνθήκες καταπονούμε, περισσότερο από κάθε άλλη

Αθλητικές Κακώσεις

Μύθοι και αλήθειες για τη φυσικοθεραπεία

Μύθοι και αλήθειες για τη φυσικοθεραπεία Η φυσικοθεραπεία είναι ένας γνωστός και διαδεδομένος όρος στις ημέρες μας. Ενώ όμως όλοι έχουμε ακούσει για φυσικοθεραπεία πόσοι

Οστεοαρθρίτιδα ισχίου – η πάθηση

Η οστεοαρθρίτιδα ισχίου είναι μία αρκετά συχνή πάθηση που εμφανίζεται σε μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού άνω των 50 ετών αλλά -πιο σπάνια- και σε νεότερους.

Οστεοαρθρίτιδα γονάτου – η πάθηση

Η οστεοαρθρίτιδα γονάτου είναι η πάθηση κατά την οποία η άρθρωση εκφυλίζεται και τα οστά αρχίζουν να εφάπτονται επώδυνα. Η χρόνια αυτή νόσος παρατηρείται συνήθως

Ορθοπεδικές Παθήσεις

Τι είναι το οστικό οίδημα;​​

Ti είναι το οστικό οίδημα;​ Το οστικό οίδημα είναι ένας τύπος οστικής βλάβης. Ένα οστικό οίδημα διαφοροποιείται από τους εναλλακτικούς τύπους κατάγματος κατά το οποίο

Καλοκαιρινές δραστηριότητες και φυσικοθεραπεία

Καλοκαιρινές δραστηριότητες  Το καλοκαίρι έφτασε και είναι η ομορφότερη εποχή για υπαίθριες δραστηριότητες, σωματική άσκηση και extreme sports. 4 πράγματα που πρέπει να προσέξετε για

Για οποιαδήποτε φυσικοθεραπευτική συμβουλή, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.