Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα

Τι είναι το σύνδρομο του καρπιαίου σωλήνα;

Το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα (ΣΚΣ) προκαλείται από πίεση στο μέσο νεύρο. Ο καρπιαίος σωλήνας είναι ένα στενό πέρασμα που περιβάλλεται από οστά και συνδέσμους στην πλευρά της παλάμης του χεριού σας.

Όταν το μέσο νεύρο συμπιέζεται, τα συμπτώματα μπορεί να περιλαμβάνουν μούδιασμα, μυρμήγκιασμα και αδυναμία στο χέρι και τη παλάμη.

Η ανατομία του καρπού σας, τα προβλήματα υγείας και πιθανώς οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις των χεριών μπορούν να συμβάλουν στο σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα.

Η σωστή θεραπεία συνήθως ανακουφίζει από το μούδιασμα και το μυρμήγκιασμα και αποκαθιστά τη λειτουργία του χεριού και του καρπού.

Ποια τα συμπτώματα του ΣΚΣ;

Τα συμπτώματα του συνδρόμου καρπιαίου σωλήνα συνήθως ξεκινούν σταδιακά και περιλαμβάνουν:

Μούδιασμα. Μπορεί να παρατηρήσετε μυρμήγκιασμα και μούδιασμα στα δάχτυλά σας ή στο χέρι σας. Συνήθως, επηρεάζονται όλα τα δάκτυλα εκτός από το μικρό δάχτυλό σας. Μπορεί να αισθανθείτε σαν ηλεκτροπληξία σε αυτά τα δάχτυλα.

Η αίσθηση μπορεί να ταξιδέψει από τον καρπό σας μέχρι το χέρι σας. Αυτά τα συμπτώματα εμφανίζονται συχνά όταν κρατάτε ένα τιμόνι, τηλέφωνο ή εφημερίδα ή μπορεί να σας ξυπνήσουν από τον ύπνο.

Πολλοί άνθρωποι κάνουν «χειραψία» με τα χέρια τους για να προσπαθήσουν να ανακουφίσουν τα συμπτώματά τους. Το μούδιασμα μπορεί να γίνει σταθερό με την πάροδο του χρόνου.

Αδυναμία. Μπορεί να αντιμετωπίσετε αδυναμία στο χέρι σας και να ρίχνετε αντικείμενα. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο μούδιασμα στο χέρι σας ή στην αδυναμία των μυών του αντίχειρα που ελέγχονται επίσης από το μέσο νεύρο.

Πώς θεραπεύεται το ΣΚΣ;

Αντιμετωπίστε το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα το συντομότερο δυνατό μετά την έναρξη των συμπτωμάτων. Στα αρχικά στάδια, απλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για τον εαυτό σας μπορεί να εξαφανίσουν το πρόβλημα. Για παράδειγμα:

• Κάντε πιο συχνά διαλείμματα για να ξεκουράσετε τα χέρια σας.
  • Αποφύγετε δραστηριότητες που επιδεινώνουν τα συμπτώματα.
  • Εφαρμόστε παγοκύστες για να μειώσετε το πρήξιμο.

Άλλες επιλογές θεραπείας περιλαμβάνουν νάρθηκα καρπού, φάρμακα και χειρουργική επέμβαση.

Οι νάρθηκες και άλλες συντηρητικές θεραπείες είναι πιο πιθανό να βοηθήσουν εάν είχατε μόνο ήπια έως μέτρια συμπτώματα για λιγότερο από 10 μήνες.
Εάν τα χέρια σας μουδιάζουν, πρέπει να επισκεφτείτε έναν γιατρό.

Φυσιοθεραπεία και ΣΚΣ

Ένα ειδικό πρόγραμμα άσκησης από τους φυσιοθεραπευτές του iphysio είναι μια επιλογή θεραπείας που μπορεί να συστήσει ο γιατρός σας για το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα.

Ειδικές ασκήσεις μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση της πίεσης στο μέσο νεύρο στον καρπό.

Αυτές οι ασκήσεις μπορεί να εκτελεστούν με στηρίγματα ή/και νάρθηκα, φάρμακα και αλλαγές δραστηριότητας για να βοηθήσουν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων.

Από τι προκαλείται το ΣΚΣ;

Το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα προκαλείται από πίεση στο μέσο νεύρο.

Το μέσο νεύρο εκτείνεται από τον πήχη σας μέσω μιας διόδου στον καρπό σας (καρπιαίος σωλήνας). Παρέχει αίσθηση στην πλευρά της παλάμης του αντίχειρα και των δακτύλων σας, εκτός από το μικρό δάχτυλο. Παρέχει επίσης νευρικά σήματα για την κίνηση των μυών γύρω από τη βάση του αντίχειρα σας (κινητική λειτουργία).

Οτιδήποτε συμπιέζει ή ερεθίζει το μέσο νεύρο στο χώρο του καρπιαίου σωλήνα μπορεί να οδηγήσει σε σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα. Ένα κάταγμα στον καρπό μπορεί να περιορίσει τον καρπιαίο σωλήνα και να ερεθίσει το νεύρο, όπως και το οίδημα και η φλεγμονή που προκαλείται από τη ρευματοειδή αρθρίτιδα.

Πολλές φορές, δεν υπάρχει καμία αιτία συνδρόμου καρπιαίου σωλήνα. Μπορεί ένας συνδυασμός παραγόντων κινδύνου να συμβάλει στην ανάπτυξη της πάθησης.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να μάθετε περισσότερα για τις προσφερόμενες θεραπείες για το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα.