Άκανθα πτέρνας

Τι είναι η άκανθα πτέρνας;

Η άκανθα πτέρνας είναι η ύπαρξη οστέινης ανάπτυξης μεταξύ της φτέρνας και της καμάρας του ποδιού.

Μπορεί να εμφανιστεί χωρίς ιδιαίτερο λόγο ή μπορεί να σχετίζεται με υποκείμενη κατάσταση υγείας.

Αιτίες ανάπτυξης άκανθας πτέρνας

Υπάρχουν κάποιοι λόγοι που αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης άκανθας πτέρνας. Αυτοί περιλαμβάνουν:

• Αθλητικές δραστηριότητες: Το τρέξιμο και τα αθλήματα στίβου μπορεί να φθείρουν τη φτέρνα και την καμάρα του ποδιού.
  • Δραστηριότητα σε σκληρές επιφάνειες: Το συχνά περπάτημα, το τρέξιμο ή τα άλματα σε σκληρές επιφάνειες μπορεί να φθείρουν τη φτέρνα.
  • Τραύμα στη φτέρνα: Οι μώλωπες στη φτέρνα και το σκίσιμο της μεμβράνης που την καλύπτει μπορούν να οδηγήσουν σε άκανθα πτέρνας.
  • Γήρανση:  Είναι κοινή σε ηλικιωμένους άνδρες και γυναίκες.
  • Γυναίκες: Εμφανίζεται πιο συχνά στις γυναίκες από ότι στους άνδρες.
  • Παχυσαρκία: Η άκανθα πτέρνας σχετίζεται με την παχυσαρκία.
  • Ακατάλληλα υποδήματα: Τα παπούτσια που φοριούνται συνέχεια και που δεν εφαρμόζουν σωστά ή έχουν χάσει τη φόρμα τους, όπως οι σαγιονάρες, μπορεί να οδηγήσουν σε άκανθα πτέρνας.

Ένας ειδικευμένος φυσιοθεραπευτής του iphysio θα αποκλείσει όλες τις πιθανές αιτίες για τον πόνο στη φτέρνα και θα καταλήξει στην πιο κατάλληλη θεραπεία.

Ποια είναι η θεραπεία για την άκανθα πτέρνας;

Οι θεραπείες για την άκανθα πτέρνας μπορεί να περιλαμβάνουν:

• Ξεκούραση: Η ξεκούραση και η απομάκρυνση της έντασης από τα πόδια μπορεί να μειώσει τον πόνο και το πρήξιμο στην πληγείσα περιοχή.
  • Εφαρμογή πάγου: Αυτό μπορεί να μειώσει τον πόνο και το πρήξιμο.
  • Χρήση ειδικά σχεδιασμένων ορθοτικών διατάξεων (ένθετων υποδημάτων): Αυτά τα κυκλικά ένθετα μπαίνουν μέσα στο παπούτσι για να απομακρύνουν την πίεση που δέχεται η φτέρνα.
  • Χρήση μαλακών αθλητικών παπουτσιών: Αυτά μπορεί επίσης να βοηθήσουν στον περιορισμό της πίεσης και στη μείωση του πόνου.
  • Αντιφλεγμονώδη φάρμακα: Αυτό βοηθά στη μείωση του πρηξίματος.
  • Ενέσεις κορτιζόνης: Αυτές μειώνουν το πρήξιμο και τον πόνο στην πληγείσα περιοχή. Είναι μια ισχυρότερη επιλογή εάν το αντιφλεγμονώδες φάρμακο δεν είναι αποτελεσματικό.
  • Σε σπάνιες περιπτώσεις, μπορεί να χρειαστεί χειρουργική επέμβαση για την απομάκρυνση της άκανθας πτέρνας. Ωστόσο, οι παραπάνω θεραπείες είναι συνήθως αποτελεσματικές και δεν απαιτείται χειρουργική επέμβαση.

Εάν η άκανθα πτέρνας προκληθεί από φλεγμονώδη τύπο αρθρίτιδας, οι θεραπείες για την υποκείμενη κατάσταση μπορεί επίσης να βελτιώσουν τα συμπτώματα.

Οι φυσιοθεραπευτές μας μπορούν να αξιολογήσουν, να διαγνώσουν και να θεραπεύσουν αυτήν την οδυνηρή κατάσταση, βοηθώντας σας να πατήσετε ξανά στα πόδια σας ανώδυνα.

Το κέντρο μας χρησιμοποιεί τα μηχανήματα piezowave, hilterapeia και tecar στον γαστροκνήμιο, καθώς και το kinesiotaping.

Συμπτώματα άκανθας πτέρνας

Τα συμπτώματα της άκανθας πτέρνας μπορεί να περιλαμβάνουν:

• Έντονο πόνο «σαν σουβλιά» στη φτέρνα όταν σηκώνεστε το πρωί
  • Έναν αμβλύ πόνο στη φτέρνα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας
  • Φλεγμονή και πρήξιμο στο μπροστινό μέρος της φτέρνας
  • Θερμότητα που ανακλάται σε άλλες περιοχές
  • Μικρή, ορατή προεξοχή – σαν οστό – κάτω από τη φτέρνα
  • Ευαισθησία στο κάτω μέρος της φτέρνας που δυσκολεύει το περπάτημα χωρίς παπούτσια.

Δεν βιώνουν όλα τα άτομα τα ίδια συμπτώματα. Μερικά άτομα με άκανθα πτέρνας μπορεί να μην εμφανίσουν καθόλου συμπτώματα. Αυτά τα άτομα μπορεί να ανακαλύψουν ότι έχουν άκανθα πτέρνας μόνο εάν κάνουν κάποια ακτινογραφία για άλλο λόγο.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να μάθετε περισσότερα για τις προσφερόμενες θεραπείες.