Σύνδρομο απιοειδούς

Τι είναι το σύνδρομο απιοειδούς;

Το σύνδρομο απιοειδούς δεν είναι συνηθισμένη νευρομυϊκή διαταραχή. Προκαλείται όταν το ισχιακό νεύρο συμπιέζεται από τον απιοειδή μυ.

Ο απιοειδής μυς είναι ένας επίπεδος μυς που μοιάζει με λωρίδα και βρίσκεται στους γλουτούς κοντά στην κορυφή της άρθρωσης του ισχίου. Αυτός ο μυς είναι σημαντικός στην κίνηση του κάτω σώματος, επειδή σταθεροποιεί την άρθρωση του ισχίου και ανυψώνει και περιστρέφει το μηρό μακριά από το σώμα.

Αυτό μας επιτρέπει να περπατάμε, να μετατοπίζουμε το βάρος μας από το ένα πόδι στο άλλο και να διατηρούμε την ισορροπία. Χρησιμοποιείται επίσης σε αθλήματα που περιλαμβάνουν ανύψωση και περιστροφή των μηρών – εν συντομία, σχεδόν σε κάθε κίνηση των γοφών και των ποδιών.

Το ισχιακό νεύρο είναι ένα παχύ και μακρύ νεύρο στο σώμα. Περνάει παράλληλα ή ανάμεσα από τον μυϊκό άξονα, εκτείνεται στο πίσω μέρος του ποδιού και τελικά διακλαδίζεται σε μικρότερα νεύρα που καταλήγουν στα πόδια. Η συμπίεση των νεύρων μπορεί να προκληθεί από σπασμό του απιοειδούς μυός.

Ποιες θεραπείες υπάρχουν;

Ανάλογα με τη σοβαρότητα του πόνου του ασθενούς και άλλων συμπτωμάτων, μπορεί να προταθούν ορισμένες θεραπευτικές επιλογές από έναν επαγγελματία υγείας.

Μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για τη διαχείριση του συνδρόμου απιοειδούς μπορεί να περιλαμβάνει συνδυασμό μη χειρουργικών θεραπειών, όπως εφαρμογή παγοκυστών ή θερμοφόρων, κρύων μασάζ, λήψη αντιφλεγμονωδών φαρμάκων και ενέσεις κορτικοστεροειδών.

Επίσης, μπορεί να εφαρμοστεί ηλεκτρική διέγερση στον γλουτό με μια συσκευή διαδερμικής ηλεκτρικής νευρικής διέγερσης (TENS) που μπορεί να βοηθήσει στον αποκλεισμό του πόνου και στη μείωση του μυϊκού σπασμού που σχετίζεται με το σύνδρομο απιοειδούς.

Σε επίμονες περιπτώσεις, ο απιοειδής μυς μπορεί να κοπεί για να ανακουφιστούν τα συμπτώματα, αλλά αυτό εκτελείται σπάνια.

Ποια είναι τα συμπτώματα του απιοειδούς συνδρόμου;

Συνήθως, οι ασθενείς περιγράφουν οξεία ευαισθησία στον γλουτό και πόνο που μοιάζει με ισχιαλγία στο πίσω μέρος του μηρού, της γάμπας και του ποδιού. Τα τυπικά συμπτώματα του απιοειδούς συνδρόμου μπορεί να περιλαμβάνουν:

• Πόνο στον γλουτό
  • Πόνο στο πίσω μέρος του μηρού, της γάμπας και του ποδιού (ισχιαλγία)
  • Πόνο κατά το ανέβασμα σκαλιών
  • Αυξημένο πόνο μετά από παρατεταμένη ακινησία
  • Μειωμένο εύρος κίνησης της άρθρωσης του ισχίου

Ποια η σχέση της φυσιοθεραπείας με το σύνδρομο απιοειδούς;

Εκτός από τις βασικές διατάσεις, μπορεί να αναπτυχθεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα φυσιοθεραπείας και ασκήσεων για κάθε κατάσταση κάθε ασθενούς.

Ένας φυσιοθεραπευτής του iphysio, ένας φυσιολόγος ή χειροπράκτης ή άλλος εξειδικευμένος επαγγελματίας υγείας μπορεί να αναπτύξει ένα προσαρμοσμένο πρόγραμμα διατάσεων και εύρους ασκήσεων κίνησης για να βοηθήσει στη διάταση των μυών και στη μείωση του σπασμού.

Η θεραπεία με βαθύ μασάζ από εξειδικευμένο ειδικό θεωρείται ότι ενισχύει την επούλωση αυξάνοντας τη ροή του αίματος στην περιοχή και μειώνοντας τον μυϊκό σπασμό.

Στο iphysio, χρησιμοποιούμε τα μηχανήματα piezowave και hilterapia για την αντιμετώπιση του συνδρόμου απιοειδούς.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να μάθετε περισσότερα για τις προσφερόμενες θεραπείες του απιοειδούς συνδρόμου.