Εκφυλιστική Νόσος

Ποια είναι τα συμπτώματα της δισκοκήλης;

Οι περισσότερες περιπτώσεις δισκοκήλης εμφανίζονται στο κάτω μέρος της πλάτης, αν και μπορούν επίσης να εμφανιστούν στον αυχένα. Τα σημάδια και τα συμπτώματα εξαρτώνται από το πού βρίσκεται ο δίσκος και αν ο δίσκος πιέζει κάποιο νεύρο. Τις περισσότερες φορές, επηρεάζεται μόνο η μία πλευρά του σώματος.

• Πόνος στο χέρι ή στα πόδια. Συνήθως, θα αισθανθείτε μεγαλύτερο πόνο στο μηρό, στους γλουτούς και τη γάμπα σας, εάν η δισκοκήλη βρίσκεται στη μέση σας. Μπορεί επίσης να πονάτε σε άλλο μέρος του ποδιού. Εάν η δισκοκήλη βρίσκεται στον αυχένα σας, συνήθως θα αισθανθείτε τον περισσότερο πόνο στον ώμο και το χέρι σας. Αυτός ο πόνος μπορεί να ανακλαστεί στο χέρι ή το πόδι σας όταν βήχετε, φτερνίζεστε ή μετακινήστε σε ορισμένες θέσεις. Ο πόνος συχνά περιγράφεται ως οξύς ή ως «κάψιμο».
  • Μούδιασμα ή μυρμήγκιασμα. Τα άτομα με δισκοκήλη συχνά ταλαιπωρούνται από μούδιασμα ή μυρμήγκιασμα στο μέρος του σώματος από το οποίο περνάνε τα προσβεβλημένα νεύρα.
  • Αδυναμία. Οι μύες από τους οποίους περνάνε τα προσβεβλημένα νεύρα τείνουν να εξασθενούν. Αυτό μπορεί να σας κάνει να σκοντάψετε ή να επηρεάσει την ικανότητά σας να σηκώνετε ή να κρατάτε αντικείμενα.

Τι είναι η εκφυλιστική νόσος δίσκου;

Η εκφυλιστική νόσος δίσκου είναι οι φυσιολογικές αλλαγές στους δίσκους της σπονδυλικής στήλης που προκαλούν πόνο. Οι σπονδυλικοί δίσκοι είναι σαν αμορτισέρ μεταξύ των σπονδύλων ή των οστών της σπονδυλικής σας στήλης. Βοηθούν την πλάτη σας να παραμένει ευέλικτη, ώστε να μπορείτε να τη λυγίζετε και να στρίβετε. Καθώς μεγαλώνετε, μπορούν να παρουσιάσουν σημάδια φθοράς. Αρχίζουν να εξασθενούν και μπορεί να μην λειτουργούν καλά.

Τι είναι η εκφυλιστική νόσος δίσκου;

Η δισκοπάθεια αναφέρεται σε ένα πρόβλημα με ένα από τα μαλακά μαξιλάρια (δίσκους) που βρίσκονται μεταξύ των μεμονωμένων οστών (σπονδύλων) που συσσωρεύονται στη σπονδυλική στήλη. Ο νωτιαίος δίσκος περιέχει ένα μαλακό, ζελατινώδες κέντρο (πυρήνας) που περικλείεται σε έναν σκληρότερο, ελαστικό δακτύλιο.

Από τι προκαλείται;

Οι σπονδυλικοί δίσκοι σας αποτελούνται από έναν μαλακό εσωτερικό πυρήνα και ένα σκληρό εξωτερικό τοιχίο. Οι δίσκοι αλλάζουν με τρόπους που μπορεί να προκαλέσουν εκφυλιστική νόσο δίσκου, όπως:

Αφυδάτωση. Όταν γεννιέστε, οι δίσκοι στη σπονδυλική σας στήλη αποτελούνται κυρίως από νερό. Καθώς μεγαλώνετε, χάνουν νερό και γίνονται πιο αραιοί.

Ρήξη. Η ένταση των καθημερινών κινήσεων και των μικρών τραυματισμών με την πάροδο των ετών μπορεί να προκαλέσει μικροσκοπικές ρήξεις στο εξωτερικό τοιχίο. Αν το τοιχίο σπάσει, ο μαλακός πυρήνας του δίσκου μπορεί να διογκωθεί ή να ξεφύγει από τη θέση του (δισκοκήλη). Αυτό μπορεί να επηρεάσει τα κοντινά νεύρα.

Ποια είναι τα συμπτώματα;

Πιθανότατα, θα νιώθετε έναν έντονο ή συνεχή πόνο στην πλάτη και τον αυχένα σας. Τα ακριβή σας συμπτώματα εξαρτώνται από το πού βρίσκεται ο αδύναμος δίσκος και από άλλες αλλαγές που έχει προκαλέσει.

Τα κοινά σημάδια περιλαμβάνουν πόνο που:

• Βρίσκεται στο κάτω μέρος της πλάτης, στους γλουτούς ή στους άνω μηρούς.
  • Έρχεται και φεύγει· μπορεί να είναι ενοχλητικός ή σοβαρός και μπορεί να διαρκέσει από μερικές ημέρες έως μερικούς μήνες.
  • Επιδεινώνεται όταν κάθεστε και καλυτερεύει όταν μετακινείστε και περπατάτε.
  • Χειροτερεύει όταν σηκώνετε, λυγίζετε ή περιστρέφετε τον κορμό.
  • Καλυτερεύει όταν αλλάζετε θέσεις ή ξαπλώνετε.

Πώς μπορεί να βοηθήσει η φυσιοθεραπεία;

Ο γενικός σκοπός του φυσιοθεραπευτή στο iphysio είναι να σας βοηθήσει να συνεχίσετε να συμμετέχετε στις καθημερινές σας δραστηριότητες. Ο φυσιοθεραπευτής μας θα σχεδιάσει ένα πρόγραμμα θεραπείας βάσει τόσο των ευρημάτων της αξιολόγησης όσο και των προσωπικών σας στόχων. Το πρόγραμμα θεραπείας μπορεί να περιλαμβάνει:

• Ασκήσεις διατάσεων και ευελιξίας
  • Ασκήσεις ενδυνάμωσης
  • Αερόβιες ασκήσεις

Αυτό μπορεί να ακούγεται πολύ, αλλά μην ανησυχείτε, η έρευνα δείχνει ότι όσο περισσότερη άσκηση μπορείτε να κάνετε, τόσο πιο γρήγορα θα απαλλαγείτε από τον πόνο σας και άλλα συμπτώματα.

Το πρόγραμμα θεραπείας σας μπορεί επίσης να περιλαμβάνει χειροκίνητη θεραπεία και εκπαίδευση στη σωστή στάση σώματος.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να μάθετε περισσότερα για τις προσφερόμενες θεραπείες για την Εκφυλιστική νόσο δίσκου.