Σπονδυλαρθρίτιδα – Σπονδυλίτιδα

Τι είναι η σπονδυλαρθρίτιδα ή σπονδυλίτιδα;

Η σπονδυλαρθρίτιδα είναι μια ομάδα φλεγμονωδών ασθενειών που προκαλούν αρθρίτιδα. Μπορεί επίσης να ακούσετε την ονομασία αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα.

Είναι διαφορετική από άλλα είδη αρθρίτιδας, διότι προκαλεί επίσης φλεγμονή σε περιοχές που ονομάζονται καταφύσεις ή εκφύσεις μυός ή συνδέσμου στο οστό.

Οι σύνδεσμοι είναι ιστοί που συνδέουν τα οστά σας μεταξύ τους και οι τένοντες είναι ιστοί που συνδέουν τα οστά σας με τους μυς σας.

Ποια τα συμπτώματα της σπονδυλαρθρίτιδας;

Οι διαφορετικοί τύποι σπονδυλαρθρίτιδας μπορεί να προκαλούν:

• Πόνο στην πλάτη
  • Πεπτικά προβλήματα
  • Κούραση
  • Φλεγμονή της αορτικής καρδιακής βαλβίδας
  • Οστεοπόρωση
  • Πόνο ή πρήξιμο σε άλλες αρθρώσεις, συμπεριλαμβανομένων των ισχίων, των γόνατων, των αστραγάλων, των ποδιών, των χεριών, των καρπών, των αγκώνων και των ώμων
  • Δερματικό εξάνθημα από ψωρίαση
  • Οίδημα κατά μήκος των τενόντων των δακτύλων ή των ποδιών σας
  • Οίδημα, πόνο ή ερυθρότητα στο μάτι

Από τι προκαλείται η σπονδυλαρθρίτιδα;

Η σπονδυλαρθρίτιδα τείνει να είναι κληρονομική. Οι επιστήμονες έχουν συνδέσει περίπου 30 γονίδια με την πάθηση.

Ο μεγαλύτερος ένοχος είναι αυτό που ονομάζεται HLA-B27. Βρίσκεται στο 90% των ανθρώπων που έχουν την πιο κοινή μορφή σπονδυλαρθρίτιδας (αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα). Όμως δεν το κληρονομούν όλοι όσοι έχουν το γονίδιο.

Ποια η θεραπεία της σπονδυλαρθρίτιδας;

Εκτός από τη φαρμακευτική αγωγή, στη σπονδυλαρθρίτιδα συνιστάται η φυσιοθεραπεία. Η φυσιοθεραπεία επικεντρώνεται γενικά σε ασκήσεις των οποίων σκοπός είναι η διατήρηση της κινητικότητας και της δύναμης, η ανακούφιση των συμπτωμάτων, η πρόληψη ή η μείωση της σπονδυλικής παραμόρφωσης και η βελτίωση της συνολικής λειτουργίας και της ποιότητας ζωής. Η φυσιοθεραπεία αποτελείται κυρίως από θεραπεία μέσω ασκήσεων.

Οι ασθενείς πρέπει να κάνουν καθημερινές ειδικές ασκήσεις διατάσεων και ενδυνάμωσης που θα τους δείξουν οι έμπειροι φυσιοθεραπευτές του iphysio για να διατηρήσουν τη δύναμη και την κινητικότητα στις αρθρώσεις και να μειώσουν τον πόνο και την ακαμψία. Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης βοηθούν στη στήριξη και την άρση της πίεσης των αρθρώσεων. Ενισχύουν επίσης τα οστά και βελτιώνουν την ισορροπία. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν βάρη ή αλτήρες για την ενίσχυση των ασκήσεων.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να μάθετε περισσότερα για τις προσφερόμενες θεραπείες για την Σπονδυλαρθρίτιδα – Σπονδυλίτιδα.