Σπονδυλόλυση – Σπονδυλολίσθηση

Η σπονδυλόλυση είναι η λύση της συνέχειας των σπονδύλων, των μικρών οστών που αποτελούν τη σπονδυλική στήλη. Ο τραυματισμός συμβαίνει συχνότερα σε παιδιά και εφήβους που συμμετέχουν σε αθλήματα που συνεπάγονται επαναλαμβανόμενη ένταση στο κάτω μέρος της πλάτης, όπως γυμναστική, ποδόσφαιρο και άρση βαρών.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, η λύση της συνέχειας αποδυναμώνει το οστό τόσο πολύ που δεν μπορεί να διατηρήσει τη σωστή του θέση στη σπονδυλική στήλη, με αποτέλεσμα ο σπόνδυλος να αρχίζει να μετατοπίζεται ή να ξεφεύγει από τη θέση του. Αυτή η κατάσταση ονομάζεται σπονδυλολίσθηση.

Για τους περισσότερους ασθενείς με σπονδυλόλυση και σπονδυλολίσθηση, ο πόνος στην πλάτη και άλλα συμπτώματα θα βελτιωθούν με συντηρητική θεραπεία. Αυτό ξεκινά πάντα με περίοδο ξεκούρασης από αθλήματα και άλλες επίπονες δραστηριότητες.

Από τι προκαλούνται;

Τόσο η σπονδυλόλυση όσο και η σπονδυλολίσθηση είναι πιο πιθανό να συμβούν σε νέους που συμμετέχουν σε αθλήματα που απαιτούν συχνή υπερέκταση και χρήση της οσφυϊκής μοίρας της σπονδυλικής στήλης – όπως γυμναστική, ποδόσφαιρο και άρση βαρών. Με την πάροδο του χρόνου, η υπερβολική χρήση μπορεί να αποδυναμώσει τις αρθρώσεις, οδηγώντας σε κάταγμα ή/και ολίσθηση σπονδύλου.

Κληρονομικότητα

Οι γιατροί πιστεύουν ότι ορισμένα άτομα μπορεί να γεννηθούν με σπονδυλικό οστό που είναι λεπτότερο από το κανονικό – και αυτό μπορεί να τα κάνει πιο ευάλωτα σε κατάγματα.

Ποια η θεραπεία για τη σπονδυλόλυση και τη σπονδυλολίσθηση;

Η αρχική θεραπεία είναι σχεδόν πάντα μη χειρουργική. Οι περισσότεροι ασθενείς με σπονδυλόλυση και χαμηλού βαθμού σπονδυλολίσθηση θα βελτιωθούν με φυσιοθεραπεία.

Η θεραπεία, εκτός από τη χειρουργική επέμβαση, μπορεί να περιλαμβάνει:

Ξεκούραση. Η αποφυγή αθλητικών και άλλων δραστηριοτήτων που ασκούν υπερβολική ένταση στο κάτω μέρος της πλάτης μπορεί συχνά να βοηθήσει στη βελτίωση του πόνου στην πλάτη.

Μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα (ΜΣΑΦ). Τα ΜΣΑΦ όπως η ιβουπροφαίνη και η ναπροξένη μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του πρηξίματος και στην ανακούφιση από τον πόνο στην πλάτη.

Φυσιοθεραπεία

Συγκεκριμένες ασκήσεις από τους έμπειρους φυσιοθεραπευτές του iphysio μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της ευελιξίας, να χαλαρώσουν τους σφιχτούς μύες και να ενισχύσουν τους μυς στην πλάτη και την κοιλιά.

Στηρίγματα. Μερικοί ασθενείς μπορεί να χρειαστεί να χρησιμοποιούν στηρίγματα για να περιορίσουν την κίνηση στη σπονδυλική στήλη και να δώσουν την ευκαιρία να επουλωθεί ένα πρόσφατο κάταγμα σπονδύλου.

Κατά τη θεραπεία σας, ο γιατρός σας θα σας υποβάλλει σε περιοδικές ακτινογραφίες για να δει εάν υπάρχει μετατόπιση σπονδύλου

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να μάθετε περισσότερα για τις προσφερόμενες θεραπείες για την Σπονδυλόλυση – Σπονδυλολίσθηση.