Trigger points μυών ράχης

Τι είναι τα trigger points μυών ράχης και με ποιο σύνδρομο σχετίζονται;

Οι μύες ράχης συνδέονται στενά με το μυοπεριτοναϊκό σύνδρομο. Το σύνδρομο αυτό είναι μια χρόνια διαταραχή πόνου. Σε αυτήν την πάθηση, η πίεση σε ευαίσθητα σημεία στους μυς σας (σημεία ενεργοποίησης / trigger points) προκαλεί πόνο στον μυ και μερικές φορές σε φαινομενικά άσχετα μέρη του σώματός σας. Αυτό ονομάζεται ανακλαστικός πόνος.

Αυτό το σύνδρομο εμφανίζεται συνήθως μετά από έναν μυ που έχει υποστεί επανειλημμένες συσπάσεις. Αυτό μπορεί να προκληθεί από επαναλαμβανόμενες κινήσεις που χρησιμοποιούνται σε εργασίες ή χόμπι ή από μυϊκή ένταση.

Η δυσφορία που σχετίζεται με το σύνδρομο μυοπεριτοναϊκού πόνου επιμένει ή επιδεινώνεται. Οι επιλογές θεραπείας περιλαμβάνουν φυσιοθεραπεία και ενέσεις σε σημεία ενεργοποίησης. Τα παυσίπονα και οι τεχνικές χαλάρωσης μπορούν επίσης να βοηθήσουν.

i-physio φυσικοθεραπεία & Αποκατάσταση
Από τι προκαλείται το μυοπεριτοναϊκό σύνδρομο;

Το μυοπεριτοναϊκό σύνδρομο προκαλείται από ερέθισμα, όπως μυϊκό σφίξιμο, που προκαλεί σημεία ενεργοποίησης στους μυς σας. Οι παράγοντες που μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο μυϊκών σημείων ενεργοποίησης περιλαμβάνουν:

• Μυϊκός τραυματισμός

Οξεία μυϊκή βλάβη ή συνεχής μυϊκή ένταση μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη σημείων ενεργοποίησης. Οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις και η κακή στάση του σώματος μπορεί επίσης να αυξήσουν τον κίνδυνο.

• Άγχος

Άτομα που συχνά αντιμετωπίζουν άγχος μπορεί να είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν σημεία ενεργοποίησης στους μυς τους. Μια θεωρία υποστηρίζει ότι αυτοί οι άνθρωποι μπορεί να είναι πιο πιθανό να έχουν μια μορφή επαναλαμβανόμενης καταπόνησης που κάνει τους μύες ευαίσθητους σε σημεία ενεργοποίησης.

Ποια η θεραπεία του μυοπεριτοναϊκού συνδρόμου;

Η θεραπεία για το μυοπεριτοναϊκό σύνδρομο περιλαμβάνει συνήθως φάρμακα, ενέσεις σε σημεία ενεργοποίησης ή φυσιοθεραπεία.

Κανένα αποδεικτικό στοιχείο δεν υποστηρίζει τη χρήση μιας θεραπείας έναντι άλλης, αλλά η άσκηση θεωρείται σημαντικό συστατικό οποιουδήποτε προγράμματος θεραπείας.

Συζητήστε τις επιλογές σας και τις προτιμήσεις θεραπείας με το γιατρό σας. Ίσως χρειαστεί να δοκιμάσετε περισσότερες από μία μεθόδους για να βρείτε ανακούφιση από τον πόνο.

Ποια η συμβολή της φυσιοθεραπείας στη θεραπεία των Trigger points μυών ράχης;

Ένας φυσιοθεραπευτής του iphysio μπορεί να βγάλει ένα σχέδιο για να βοηθήσει στην ανακούφιση του πόνου σας με βάση τα σημάδια και τα συμπτώματά σας. Η φυσιοθεραπεία για την ανακούφιση του μυοπεριτοναϊκού συνδρόμου μπορεί να περιλαμβάνει:

• Διατάσεις

Ο φυσιοθεραπευτής μας μπορεί να σας δείξει απλές ασκήσεις διατάσεων για να ανακουφιστείτε από τον πόνο στον προσβεβλημένο μυ σας.

• Εκπαίδευση στάσης

Η βελτίωση της στάσης σας μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση των Trigger points μυών ράχης. Οι ασκήσεις που ενισχύουν τους μύες που περιβάλλουν τα σημεία ενεργοποίησης θα σας βοηθήσουν να αποφύγετε την υπερβολική καταπόνηση οποιουδήποτε μυ.

• Μαλάξεις

Ο φυσιοθεραπευτής του iphysio μπορεί να κάνει μασάζ-μαλάξεις στον προσβεβλημένο μυ για να ανακουφίσει τον πόνο σας. Ο φυσιοθεραπευτής μαςμπορεί να ασκήσει πίεση σε συγκεκριμένες περιοχές του μυός σας για να απελευθερώσει την ένταση.

• Θερμότητα

Η εφαρμογή θερμότητας, μέσω θερμοφόρας ή ζεστού ντους, μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση της έντασης των μυών και στη μείωση του πόνου.

• Υπέρηχος

Αυτός ο τύπος θεραπείας χρησιμοποιεί ηχητικά κύματα για να αυξήσει την κυκλοφορία του αίματος και να προωθήσει την επούλωση των μυών που έχουν προσβληθεί από το μυοπεριτοναϊκό σύνδρομο.

Ποια τα συμπτώματα του μυοπεριτοναϊκού συνδρόμου;

Τα σημάδια και τα συμπτώματα του μυοπεριτοναϊκού συνδρόμου μπορεί να περιλαμβάνουν:

• Βαθύ πόνο στον μυ
  • Πόνο που επιμένει ή επιδεινώνεται
  • «Κόμπο» σε κάποιον μυ
  • Δυσκολία ύπνου λόγω πόνου

Ποιες οι αιτίες του μυοπεριτοναϊκού συνδρόμου;

Ευαίσθητες περιοχές σφιχτών μυϊκών ινών μπορεί να σχηματιστούν στους μυς σας μετά από τραυματισμούς ή υπερβολική χρήση. Αυτές οι ευαίσθητες περιοχές ονομάζονται σημεία ενεργοποίησης.

Ένα σημείο ενεργοποίησης σε έναν μυ μπορεί να προκαλέσει πίεση και πόνο σε όλο το μυ. Όταν αυτός ο πόνος επιμένει και επιδεινώνεται, οι γιατροί το αποκαλούν πόνο μυοπεριτοναϊκού συνδρόμου.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να μάθετε περισσότερα για τις προσφερόμενες θεραπείες για Trigger points μυών ράχης.