Εκφυλιστική οστεοαρθρίτιδα γονάτου

Τι είναι η οστεοαρθρίτιδα;

Η οστεοαρθρίτιδα είναι μια κοινή μορφή αρθρίτιδας που επηρεάζει συχνά το γόνατο. Στο πρώτο στάδιο, τα συμπτώματα είναι ήπια, αλλά έως το τέταρτο, ο ασθενής μπορεί να χρειαστεί χειρουργική επέμβαση.

Η οστεοαρθρίτιδα του γόνατος επηρεάζει τα οστά, τον χόνδρο και τον αρθρικό υμένα του γόνατος.

Ο χόνδρος είναι ένας γλιστερός ιστός που παρέχει μια λεία επιφάνεια για την κίνηση των αρθρώσεων και δρα ως μαξιλάρι μεταξύ των οστών.

Ο αρθρικός υμένας είναι μαλακός και ευθυγραμμίζει τις αρθρώσεις. Παράγει το αρθρικό υγρό για λίπανση και παρέχει θρεπτικά συστατικά και οξυγόνο στον χόνδρο.

Καθώς αυτές οι λειτουργίες παύουν, δεν προστατεύουν πλέον τα οστά της άρθρωσης του γόνατος και εμφανίζεται οστική βλάβη.

Η οστεοαρθρίτιδα γονάτου μπορεί να προκαλέσει πόνο και δυσκαμψία. Τα συμπτώματα επιδεινώνονται με την πάροδο του χρόνου.

Τι προκαλεί την οστεοαρθρίτιδα γονάτου;

Η ηλικία είναι η πιο κοινή αιτία της οστεοαρθρίτιδας γονάτου. Σχεδόν όλοι θα αναπτύξουν κάποιο βαθμό οστεοαρθρίτιδας. Ωστόσο, διάφοροι παράγοντες αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης σημαντικής αρθρίτιδας σε νεαρή ηλικία.

• Ηλικία. Η ικανότητα του χόνδρου να θεραπεύεται μειώνεται καθώς ένα άτομο μεγαλώνει.
  • Βάρος. Η πίεση σε όλες τις αρθρώσεις, ειδικά στα γόνατα, αυξάνεται με το βάρος. Κάθε επιπλέον κιλό που βάζετε προσθέτει 3 έως 4 κιλά επιπλέον βάρος στα γόνατά σας.
  • Κληρονομικότητα. Σε αυτήν περιλαμβάνονται γενετικές μεταλλάξεις που μπορεί να κάνουν ένα άτομο πιο πιθανό να αναπτύξει οστεοαρθρίτιδα γονάτου. Μπορεί επίσης να οφείλεται σε κληρονομικές ανωμαλίες στο σχήμα των οστών που περιβάλλουν την άρθρωση του γόνατος.
  • Φύλο. Οι γυναίκες ηλικίας 55 ετών και άνω είναι πιο πιθανό από τους άνδρες να αναπτύξουν οστεοαρθρίτιδα στο γόνατο.
  • Επαναλαμβανόμενοι τραυματισμοί. Αυτοί είναι συνήθως αποτέλεσμα του τύπου εργασίας που κάνει ένα άτομο.
  • Αθλητισμός. Οι αθλητές που ασχολούνται με το ποδόσφαιρο, το τένις ή το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων ενδέχεται να διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης οστεοαρθρίτιδας στο γόνατο.
  • Άλλες ασθένειες. Τα άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα, ο δεύτερος πιο κοινός τύπος αρθρίτιδας, είναι επίσης πιο πιθανό να αναπτύξουν οστεοαρθρίτιδα. Τα άτομα με ορισμένες μεταβολικές διαταραχές, όπως η υπερφόρτωση σιδήρου ή η υπερβολική ποσότητα αυξητικής ορμόνης, διατρέχουν επίσης μεγαλύτερο κίνδυνο οστεοαρθρίτιδας.

Ποια είναι τα συμπτώματα της οστεοαρθρίτιδας γονάτου;

Τα συμπτώματα της οστεοαρθρίτιδας γονάτου μπορεί να περιλαμβάνουν:

• Πόνο που αυξάνεται όταν είστε ενεργός, αλλά καλυτερεύει με ξεκούραση
  • Πρήξιμο
  • Αίσθημα καψίματος στην άρθρωση
  • Δυσκαμψία στο γόνατο, ειδικά το πρωί ή όταν κάθεστε για λίγο
  • Μείωση της κινητικότητας του γόνατος, καθιστώντας δύσκολη την είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο, τη χρήση σκάλας ή το περπάτημα
  • Τρίξιμο, ήχος «σπασίματος» που ακούγεται όταν κινείται το γόνατο

Πώς αντιμετωπίζεται η οστεοαρθρίτιδα γονάτου;

Οι πρωταρχικοί στόχοι της θεραπείας της οστεοαρθρίτιδας του γόνατος είναι η ανακούφιση του πόνου και η επιστροφή της κινητικότητας. Το πρόγραμμα θεραπείας περιλαμβάνει συνήθως έναν συνδυασμό των ακόλουθων:

• Απώλεια βάρους. Η απώλεια ακόμη και λίγου βάρους μπορεί να μειώσει σημαντικά τον πόνο στο γόνατο από την οστεοαρθρίτιδα.
  • Άσκηση. Η ενίσχυση των μυών γύρω από το γόνατο κάνει την άρθρωση πιο σταθερή και μειώνει τον πόνο. Οι διατάσεις βοηθούν στη διατήρηση της κινητικότητας και ευελιξίας της άρθρωσης του γόνατος.
  • Παυσίπονα και αντιφλεγμονώδη φάρμακα. Σε αυτά περιλαμβάνονται φάρμακα χωρίς ιατρική συνταγή όπως ακεταμινοφαίνη, ιβουπροφαίνη ή ναπροξένη. Μην πάρετε φάρμακα χωρίς ιατρική συνταγή για περισσότερες από 10 ημέρες χωρίς να συμβουλευτείτε το γιατρό σας. Η λήψη τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα αυξάνει την πιθανότητα παρενεργειών.
  • Ενέσεις κορτικοστεροειδών ή υαλουρονικού οξέος στο γόνατο. Τα στεροειδή είναι ισχυρά αντιφλεγμονώδη φάρμακα. Το υαλουρονικό οξύ υπάρχει συνήθως στις αρθρώσεις ως τύπος λιπαντικού υγρού.
  • Εναλλακτικές θεραπείες. Ορισμένες εναλλακτικές θεραπείες που μπορεί να είναι αποτελεσματικές περιλαμβάνουν τοπικές κρέμες με καψαϊκίνη, βελονισμό ή διάφορα συμπληρώματα, όπως γλυκοζαμίνη και χονδροϊτίνη.
  • Φυσιοθεραπεία. Εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα με τις καθημερινές δραστηριότητες, η φυσιοθεραπεία ή η εργοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει. Οι φυσιοθεραπευτές μας θα σας διδάξουν τρόπους ενδυνάμωσης των μυών και αύξηση της ευελιξίας στην άρθρωση σας. Αντίστοιχα, ένας εργοθεραπευτής θα σας διδάξει τρόπους να εκτελείτε τακτικές, καθημερινές δραστηριότητες, όπως οικιακές εργασίες, με λιγότερο πόνο. Στο iphysio, χρησιμοποιούμε τα μηχανήματα hilterapia, piezowave, και τη διαμαγνητική αντλία για ενδυνάμωση.
  • Χειρουργική επέμβαση. Όταν οι άλλες θεραπείες δεν είναι αρκετές, εξετάζεται η χειρουργική επέμβαση.

μοίρασε αυτό το post

Αθλητικές Κακώσεις

Τι είναι η στενωτική τενοντοελυτρίτιδα De Quervain;

Τι είναι η στενωτική τενοντοελυτρίτιδα De Quervain; Αδιαμφισβήτητα, στη σημερινή εποχή με το γρήγορο τρόπο ζωής και τις δύσκολες συνθήκες καταπονούμε, περισσότερο από κάθε άλλη

Αθλητικές Κακώσεις

Μύθοι και αλήθειες για τη φυσικοθεραπεία

Μύθοι και αλήθειες για τη φυσικοθεραπεία Η φυσικοθεραπεία είναι ένας γνωστός και διαδεδομένος όρος στις ημέρες μας. Ενώ όμως όλοι έχουμε ακούσει για φυσικοθεραπεία πόσοι

Οστεοαρθρίτιδα ισχίου – η πάθηση

Η οστεοαρθρίτιδα ισχίου είναι μία αρκετά συχνή πάθηση που εμφανίζεται σε μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού άνω των 50 ετών αλλά -πιο σπάνια- και σε νεότερους.

Οστεοαρθρίτιδα γονάτου – η πάθηση

Η οστεοαρθρίτιδα γονάτου είναι η πάθηση κατά την οποία η άρθρωση εκφυλίζεται και τα οστά αρχίζουν να εφάπτονται επώδυνα. Η χρόνια αυτή νόσος παρατηρείται συνήθως

Ορθοπεδικές Παθήσεις

Τι είναι το οστικό οίδημα;​​

Ti είναι το οστικό οίδημα;​ Το οστικό οίδημα είναι ένας τύπος οστικής βλάβης. Ένα οστικό οίδημα διαφοροποιείται από τους εναλλακτικούς τύπους κατάγματος κατά το οποίο

Καλοκαιρινές δραστηριότητες και φυσικοθεραπεία

Καλοκαιρινές δραστηριότητες  Το καλοκαίρι έφτασε και είναι η ομορφότερη εποχή για υπαίθριες δραστηριότητες, σωματική άσκηση και extreme sports. 4 πράγματα που πρέπει να προσέξετε για

Για οποιαδήποτε φυσικοθεραπευτική συμβουλή, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.