Πάρκινσον

Η ασθένεια Πάρκινσον είναι μια χρόνια εγκεφαλική κατάσταση που πρωταρχικά επηρεάζει την κίνηση. Οι κινήσεις γίνονται σιγανότερες και πιο άκαμπτες. Μερικές φορές άτομα με Ασθένεια Πάρκινσον (ΑΠ) αναπτύσσουν ένα τρεμούλιασμα, συνήθως στο ένα χέρι. Παρόλο που δεν υπάρχει θεραπεία για την Ασθένεια Πάρκινσον, η αγωγή μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση των συμπτωμάτων. Τα περισσότερα άτομα που πάσχουν από ΑΠ μπορούν να έχουν μια ενεργητική και ικανοποιητική ζωή για πολλά χρόνια.Ποιά είναι η αιτία για την Ασθένεια Πάρκινσον;

Η Ασθένεια Πάρκινσον οφείλεται σε ζημιά σε μέρος του εγκεφάλου που παράγει ένα χημικό που ονομάζεται ντοπαμίνη. Η στέρηση αυτού του εγκεφαλικού χημικού δημιουργεί συμπτώματα Ασθένειας Πάρκινσον. Όμως δεν είναι σίγουρο ποια είναι η αιτία για τη ζημιά στον εγκέφαλο.

Ποιά είναι τα συμπτώματα της Ασθένειας Πάρκινσον;

Η ΑΠ μπορεί να επηρεάσει διαφορετικά άτομα με διαφορετικό τρόπο. Κανένας δεν έχει τα ίδια συμπτώματα. Τα συμπτώματα τείνουν να είναι αρχικά ήπια, αλλά προοδευτικά γίνονται σοβαρότερα για πολλά χρόνια. Επειδή η ΑΠ επηρεάζει την κίνηση, αν χειροτερεύσουν τα συμπτώματα, οι καθημερινές δουλειές μπορούν να γίνουν δύσκολες.

Τα κύρια συμπτώματα περιλαμβάνουν:

• Αργές κινήσεις

Το κύριο πρόβλημα της Ασθένειας Πάρκινσον είναι η επιβράδυνση των κινήσεων. Οι μικρές κινήσεις όπως το γράψιμο, το κούμπωμα κουμπιών ή το δέσιμο κορδονιών γίνονται με δυσκολία. Απαιτείται περισσότερος χρόνος για να κάνετε πράγματα και αυτό μπορεί να γίνει εκνευριστικό.

Τρεμούλιασμα

Αυτό συνήθως αρχίζει στην παλάμη, στον καρπό ή στο χέρι. Συνήθως είναι χειρότερο από την μια πλευρά του σώματος και είναι πιο προφανές όταν το άτομο δεν κινείται. Το συναισθηματικό στρες και ο ενθουσιασμός μπορούν να κάνουν το τρεμούλιασμα χειρότερο. Παρόλο που το τρεμούλιασμα μπορεί να είναι μόνο ήπιο στα αρχικά στάδια, μπορεί να γίνει σοβαρότερο καθώς προχωρά η ασθένεια. Αυτό μπορεί να δυσκολέψει τη διεξαγωγή απλών κινήσεων, όπως το κράτημα ενός φλιτζανιού ή το βούρτσισμα των δοντιών

Μυϊκή ακαμψία και δυσκαμψία

Μπορεί να αισθανθείτε τα πόδια και τα χέρια πιο άκαμπτα και να πονάνε. Το κούνημα των χεριών μπορεί να μειωθεί από τη μια πλευρά. Σε μερικά (αλλά όχι όλα τα άτομα) αυτή η ακαμψία μπορεί να επηρεάσει άλλα μέρη του σώματος. Οι δύσκαμπτοι μυώνες του προσώπου, για παράδειγμα μπορούν να κάνουν το πρόσωπο ενός ατόμου να φαίνεται ανέκφραστο. Οι δύσκαμπτοι μυώνες στα έντερα ή στην ουροδόχο κύστη μπορούν να δημιουργήσουν δυσκοιλιότητα ή αλλαγές στο ουροποιητικό σύστημα.

Προβλήματα με την ισορροπία

Όταν τα άτομα πάσχουν από ΑΠ για μερικά χρόνια μπορεί να επηρεαστεί η ισορροπία τους. Είναι δυσκολότερο να αποκτήσουν πάλι την ισορροπία τους αν αρχίσουν να πέφτουν κάτω. Υπάρχουν επίσης άλλα συμπτώματα που επηρεάζουν μερικά άτομα, αλλά όχι όλα. Πάλι αυτά τα συμπτώματα συνήθως μπορούν να διαχειριστούν για πολλά χρόνια.

Αυτά τα συμπτώματα περιλαμβάνουν:

Κόπωση, διαταραγμένο ύπνο, κατάθλιψη, άγχος, προβλήματα με την ομιλία και την κατάποση, δυσκολία με την συγκέντρωση και το σχεδιασμό.

Η Διάγνωση για το Πάρκισον

Τη διάγνωση χρειάζεται να την κάνει ένας γιατρός που ειδικεύεται σε εγκεφαλικές ασθένειες (νευρολόγος) με βάση το ιατρικό ιστορικό του ατόμου και με εξέταση. Δεν υπάρχει μια διαγνωστική εξέταση για ΑΠ, αλλά ίσως χρειαστούν διάφορες εξετάσεις για να αποκλειστούν άλλες αιτίες των συμπτωμάτων. Ένας παθολόγος γιατρός μπορεί να σας παραπέμψει σε νευρολόγο. Υπάρχουν ειδικές κλινικές για την Ασθένεια Πάρκινσον σε μερικά μεγάλα νοσοκομεία. Αν δεν γνωρίζετε καλά αγγλικά μπορεί να διατεθούν διερμηνείς.

Για περισσότερες πληροφορίες για αυτές τις κλινικές, επικοινωνήσετε με το Parkinson’s NSW (οι πληροφορίες παρέχονται παρακάτω). Ποιά άτομα επηρεάζει η Ασθένεια Πάρκινσον; Επηρεάζει άτομα από όλες τις χώρες. Παρόλο που η ΑΠ είναι κοινή σε άτομα ηλικία πάνω των 50 χρόνων, μερικές φορές μπορεί να επηρεάσει άτομα κάτω των 40. Είναι κληρονομική η Ασθένεια Πάρκινσον; Αυτό είναι ένα ζήτημα που χρειάζεται περισσότερη έρευνα. Σε λίγα άτομα που πάσχουν από ΑΠ υπάρχει ένα οικογενειακό ιστορικό της ασθένειας. Όμως, για τα περισσότερα άτομα που πάσχουν από την Ασθένεια Πάρκινσον δεν υπάρχει απόδειξη κληρονομικότητας.

μοίρασε αυτό το post

Αθλητικές Κακώσεις

Τι είναι η στενωτική τενοντοελυτρίτιδα De Quervain;

Τι είναι η στενωτική τενοντοελυτρίτιδα De Quervain; Αδιαμφισβήτητα, στη σημερινή εποχή με το γρήγορο τρόπο ζωής και τις δύσκολες συνθήκες καταπονούμε, περισσότερο από κάθε άλλη

Αθλητικές Κακώσεις

Μύθοι και αλήθειες για τη φυσικοθεραπεία

Μύθοι και αλήθειες για τη φυσικοθεραπεία Η φυσικοθεραπεία είναι ένας γνωστός και διαδεδομένος όρος στις ημέρες μας. Ενώ όμως όλοι έχουμε ακούσει για φυσικοθεραπεία πόσοι

Οστεοαρθρίτιδα ισχίου – η πάθηση

Η οστεοαρθρίτιδα ισχίου είναι μία αρκετά συχνή πάθηση που εμφανίζεται σε μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού άνω των 50 ετών αλλά -πιο σπάνια- και σε νεότερους.

Οστεοαρθρίτιδα γονάτου – η πάθηση

Η οστεοαρθρίτιδα γονάτου είναι η πάθηση κατά την οποία η άρθρωση εκφυλίζεται και τα οστά αρχίζουν να εφάπτονται επώδυνα. Η χρόνια αυτή νόσος παρατηρείται συνήθως

Ορθοπεδικές Παθήσεις

Τι είναι το οστικό οίδημα;​​

Ti είναι το οστικό οίδημα;​ Το οστικό οίδημα είναι ένας τύπος οστικής βλάβης. Ένα οστικό οίδημα διαφοροποιείται από τους εναλλακτικούς τύπους κατάγματος κατά το οποίο

Καλοκαιρινές δραστηριότητες και φυσικοθεραπεία

Καλοκαιρινές δραστηριότητες  Το καλοκαίρι έφτασε και είναι η ομορφότερη εποχή για υπαίθριες δραστηριότητες, σωματική άσκηση και extreme sports. 4 πράγματα που πρέπει να προσέξετε για

Για οποιαδήποτε φυσικοθεραπευτική συμβουλή, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.