Ισχιαλγία – Οσφυαλγία

Τι είναι η ισχιαλγία;

Η ισχιαλγία είναι ο νευρικός πόνος από τραυματισμό ή ερεθισμό στο ισχιακό νεύρο, που προέρχεται από την περιοχή των γλουτών σας.

Εάν ταλαιπωρείστε από ισχιαλγία, τότε θα αισθάνεστε ήπιο έως σοβαρό πόνο οπουδήποτε κατά μήκος του ισχιακού νεύρου – δηλαδή, οπουδήποτε από το κάτω μέρος της πλάτης, μέσω των γοφών, των γλουτών έως και τα πόδια σας.

Η ισχιαλγία επίσης να προκαλέσει μυϊκή αδυναμία στο πόδι και το πέλμα σας, μούδιασμα στο πόδι σας και μια δυσάρεστη αίσθηση μυρμηγκιάσματοςστα πόδια και τα δάχτυλα των ποδιών σας.

Ποια είναι τα συμπτώματα της ισχιαλγίας;

Τα συμπτώματα της ισχιαλγίας περιλαμβάνουν:

• Μέτριο έως σοβαρό πόνο στο κάτω μέρος της πλάτης, στον γλουτό και στο πόδι σας.
  • Μούδιασμα ή αδυναμία στο κάτω μέρος της πλάτης, του γλουτού ή του ποδιού σας.
  • Πόνο που επιδεινώνεται με την κίνηση ή/και αδυναμία κίνησης.
  • Αίσθηση μυρμηγκιάσματος στα πόδια ή τα δάχτυλα των ποδιών.
  • Απώλεια ελέγχου του εντέρου και της ουροδόχου κύστης (λόγω ιππουριδικού συνδρόμου).
Ποια η σχέση της ισχιαλγίας με τη φυσιοθεραπεία;

Ο στόχος της φυσιοθεραπείας είναι να βρεθούν ασκήσεις που μειώνουν την ισχιαλγία μειώνοντας την πίεση στο νεύρο. Ένα πρόγραμμα άσκησης πρέπει να περιλαμβάνει ασκήσεις διατάσεων για τη βελτίωση της ευελιξίας των μυών και αερόβιες ασκήσεις (όπως περπάτημα, κολύμπι κ.α.).

Ο φυσιοθεραπευτής του iphysio θα συνεργαστεί μαζί σας για να προσαρμόσετε το δικό σας πρόγραμμα διατάσεων και αερόβιας άσκησης και να προτείνει άλλες ασκήσεις για την ενίσχυση των μυών της πλάτης, της κοιλιάς και των ποδιών σας.

Στο κέντρο μας χρησιμοποιούμε τη διαμαγνητική αντλία, τον μαγνητικό διεγέρτη, τα μηχανήματα hilterapia, laser cube 4, τη χειροκίνητη θεραπεία, καθώς και μάλαξη για την αντιμετώπιση της ισχιαλγίας.

Η φυσιοθεραπεία και η άσκηση βοηθούν στην ενίσχυση και κινητοποίηση ιστών στο κάτω μέρος της πλάτης, της λεκάνης, της κοιλιάς, των γλουτών και των μηρών.

Τι είναι η οσφυαλγία;

Η οσφυαλγία είναι ο πόνος στην πλάτη και ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι πηγαίνουν στο γιατρό ή χάνουν τη δουλειά τους.

Ευτυχώς, μπορείτε να λάβετε μέτρα για την πρόληψη ή την ανακούφιση των περισσότερων περιστατικών οσφυαλγίας. Εάν η πρόληψη αποτύχει, η απλή θεραπεία στο σπίτι και οι σωστή στάση του σώματος συχνά θα θεραπεύσουν την πλάτη σας μέσα σε λίγες εβδομάδες και θα τη διατηρήσουν λειτουργική. Σπάνια, απαιτείται χειρουργική επέμβαση για τη θεραπεία της οσφυαλγίας.

Ποια είναι τα συμπτώματα της οσφυαλγίας;

Η οσφυαλγία μπορεί να κυμαίνεται από μυϊκό πόνο έως αίσθημα καψίματος ή τρυπήματος. Επιπλέον, ο πόνος μπορεί να ανακλαστεί κάτω στο πόδι σας ή να επιδεινωθεί με την κάμψη, το στρίψιμο, την ανύψωση, το σήκωμα ή το περπάτημα.

Ποιοι είναι οι παράγοντες κινδύνου για την οσφυαλγία;

Οποιοσδήποτε μπορεί να αναπτύξει οσφυαλγία, ακόμη και παιδιά και έφηβοι. Αυτοί οι παράγοντες μπορεί να σας θέσουν σε μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης οσφυαλγίας:

• Ηλικία. Η οσφυαλγία γίνεται πιο συχνή καθώς μεγαλώνετε, ξεκινώντας από την ηλικία των 30 ή 40 ετών.
  • Έλλειψη άσκησης. Οι αδύναμοι, αχρησιμοποίητοι μύες στην πλάτη και την κοιλιά σας μπορεί να οδηγήσουν σε οσφυαλγία.
  • Υπερβολικό βάρος. Το υπερβολικό σωματικό βάρος δίνει επιπλέον πίεση στην πλάτη σας.
  • Ασθένειες. Μερικοί τύποι αρθρίτιδας και καρκίνου μπορούν να συμβάλουν στην οσφυαλγία.
  • Ακατάλληλη ανύψωση. Η χρήση της πλάτης αντί των ποδιών σας μπορεί να οδηγήσει σε οσφυαλγία.
  • Ψυχολογικές καταστάσεις. Τα άτομα που είναι επιρρεπή σε κατάθλιψη και άγχος φαίνεται να έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο για οσφυαλγία.
  • Κάπνισμα. Οι καπνιστές έχουν αυξημένα ποσοστά οσφυαλγίας. Αυτό μπορεί να συμβεί επειδή το κάπνισμα προκαλεί περισσότερο βήχα, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε δισκοκήλη. Το κάπνισμα μπορεί επίσης να μειώσει τη ροή του αίματος στη σπονδυλική στήλη και να αυξήσει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης.

Συνοπτικά, οι στόχοι της φυσιοθεραπείας και της άσκησης στη θεραπεία των συμπτωμάτων της ισχιαλγίας είναι:

• Η επαναφορά λειτουργικών μοτίβων χωρίς πόνο
  • Η ανακούφιση από τον πόνο στο κάτω μέρος της πλάτης, του γλουτού, του μηρού και των ποδιών
  • Η μείωση του μυϊκού σπασμού
  • Η επαναφορά της λειτουργίας της οσφυϊκής μοίρας και της ιερολαγόνιας άρθρωσης
  • Η βελτίωση της κινητικότητας του κάτω μέρους του σώματος
  • Η προώθηση ενός καλύτερου θεραπευτικού περιβάλλοντος στο κάτω μέρος της πλάτης
  • Η προώθηση νευρολογικών προσαρμογών για τη μείωση της αίσθησης του πόνου
  • Η αποτροπή μελλοντικών εξάρσεων πόνου και η μείωση φόβου που σχετίζεται με την κίνηση

Ποια η θεραπεία της οσφυαλγίας;

Η οσφυαλγία βελτιώνεται μέσα σε ένα μήνα από τη θεραπεία στο σπίτι. Ωστόσο, διαφέρει από άτομο σε άτομο και είναι μια περίπλοκη πάθηση. Για πολλούς, ο πόνος δεν εξαφανίζεται σε μερικούς μήνες, αλλά μόνο μερικοί έχουν επίμονο και σοβαρό πόνο.

Τα παυσίπονα και η χρήση θερμότητας μπορεί να ανακουφίσουν από την οσφυαλγία. Δεν συνιστάται ξεκούραση στο κρεβάτι.

Συνεχίστε τις δραστηριότητές σας όσο μπορείτε. Δοκιμάστε ελαφριά δραστηριότητα, όπως περπάτημα και δραστηριότητες καθημερινής ζωής. Σταματήστε τη δραστηριότητα που αυξάνει τον πόνο, αλλά μην αποφεύγετε τη δραστηριότητα από το φόβο του πόνου. Εάν οι θεραπείες στο σπίτι δεν λειτουργούν μετά από αρκετές εβδομάδες, ο γιατρός σας μπορεί να προτείνει ισχυρότερα φάρμακα ή άλλες θεραπείες.

Ένας φυσιοθεραπευτής του iphysio μπορεί να σας διδάξει ασκήσεις για να αυξήσετε την ευελιξία σας, να ενισχύσετε τους μυς της πλάτης και της κοιλιάς και να βελτιώσετε τη στάση σας.

Η τακτική χρήση αυτών των τεχνικών μπορεί να αποτρέψει την επανεμφάνιση του πόνου.

Οι φυσιοθεραπευτές μας θα σας παρέχουν επίσης εκπαίδευση σχετικά με το πώς να τροποποιήσετε τις κινήσεις σας κατά τη διάρκεια ενός περιστατικού οσφυαλγίας για να αποφύγετε τα συμπτώματα του πόνου κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να μάθετε περισσότερα για τις προσφερόμενες θεραπείες για την Ισχιαλγία – Οσφυαλγία