Νευρίνωμα ή νεύρωμα Morton

Τι είναι το νεύρωμα Morton;

Το νεύρωμα Morton είναι μια επώδυνη πάθηση που επηρεάζει το μήλο του ποδιού σας. Συνήθως, αφορά την περιοχή μεταξύ του τέταρτου και τρίτου δακτύλου σας.

Το νεύρωμα ή νευρίνωμα Morton μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε σαν να στέκεστε πάνω σε μια πτυχή της κάλτσας σας ή ότι έχετε ένα πετραδάκι ή ένα βότσαλο στο παπούτσι σας.

Στο νεύρωμα Morton, ο ιστός γύρω από ένα από τα νεύρα που οδηγούν στα δάχτυλα των ποδιών σας αυξάνεται σε μέγεθος.

Αυτό μπορεί να προκαλέσει οξύ πόνο στο μήλο του ποδιού σας. Μπορεί επίσης να αισθάνεστε ένα τσίμπημα, μούδιασμα ή κάψιμο στα δάχτυλά σας.

i-physio φυσικοθεραπεία & Αποκατάσταση

Πώς θεραπεύεται το νεύρωμα Morton;

Η σοβαρότητα των συμπτωμάτων σας καθορίζουν τη θεραπεία. Ο γιατρός σας πιθανότατα θα συστήσει να δοκιμάσετε συντηρητικές προσεγγίσεις πρώτα.

Τα υποστηρίγματα καμάρας και οι μαλακές σόλες στο παπούτσι σας βοηθούν στη μείωση της πίεσης στο νεύρο. Αυτά μπορούν να αγοραστούν χωρίς συνταγή γιατρού ή ο γιατρός σας μπορεί να συνταγογραφήσει ένα ειδικά σχεδιασμένο ένθετο παπουτσιών – που έχει σχεδιαστεί για να ταιριάζει στα ακριβή περιγράμματα του ποδιού σας.

Επίσης, η φυσιοθεραπεία βοηθάει στην ανακούφιση του πόνου. Στο iphysio, μέσω των ειδικών προγραμμάτων ενδυνάμωσης των μυών του πέλματος και της σωστής τεχνικής βαδίσματος που θα σας προσφέρουν οι φυσιοθεραπευτές μας, θα είστε σε θέση να ξεπεράσετε εύκολα και γρήγορα το νεύρωμα Morton.

Τα μέτρα αυτοβοήθειας για το νεύρωμα Morton περιλαμβάνουν:

• Ξεκούραση του ποδιού
  • Μασάζ στα πόδια και τα δάκτυλα των ποδιών
  • Χρήση παγοκυστών, τυλιγμένων σε ένα πανί, στην πληγείσα περιοχή
  • Χρήση υποστηριγμάτων καμάρας, έναν τύπο επένδυσης που υποστηρίζει την καμάρα του ποδιού και αφαιρεί την πίεση από το νεύρο.
  • Φόρεμα πλατιών παπουτσιών, για να επιτρέπουν στα δάχτυλα να απλώνονται και να μειώνουν την τριβή.
  • Λήψη μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων
  • Τροποποίηση δραστηριοτήτων, όπως αποφυγή ή διάλειμμα από δραστηριότητες που ασκούν επαναλαμβανόμενη πίεση στο νεύρωμα, έως ότου βελτιωθεί η κατάσταση.
  • Διαχείριση ή μείωση σωματικού βάρους, καθώς αυτό μπορεί να βελτιώσει τα συμπτώματα σε άτομα με υπερβολικό βάρος.
  • Πραγματοποίηση ασκήσεων δύναμης, για την ενδυνάμωση των μυών των ποδιών.
Ποιοι οι παράγοντες κινδύνου;

Οι παράγοντες που φαίνεται να συμβάλλουν στο νεύρωμα Morton περιλαμβάνουν:

• Ψηλοτάκουνα. Αν φοράτε ψηλοτάκουνα ή παπούτσια που είναι σφιχτά ή κακώς βαλμένα, τότε μπορεί να ασκήσετε επιπλέον πίεση στα δάχτυλα των ποδιών σας και στο μήλο του ποδιού σας.
  • Ορισμένα αθλήματα. Η συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες, όπως τζόκινγκ ή τρέξιμο μπορεί να θέσει τα πόδια σας σε επαναλαμβανόμενη καταπόνηση. Τα αθλήματα που απαιτούν σφιχτά παπούτσια, όπως σκι χιονιού ή αναρρίχηση, μπορούν να ασκήσουν πίεση στα δάχτυλα των ποδιών σας.
  • Ανωμαλίες ποδιών. Τα άτομα που έχουν σφυροδακτυλία, κότσι, πλατυποδία ή ψηλές καμάρες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν το νεύρωμα Morton.

Ποια τα συμπτώματα του νευρώματος Morton

Συνήθως, δεν υπάρχει εξωτερικό σημάδι αυτής της πάθησης, όπως εξόγκωμα. Αντ’ αυτού, ενδέχεται να αντιμετωπίσετε τα ακόλουθα συμπτώματα:

• Ένα αίσθημα σαν να στέκεστε πάνω σε ένα βότσαλο.
  • Ένας πόνος καψίματος στο μήλο του ποδιού σας, που μπορεί να ανακλαστεί στα δάχτυλα των ποδιών σας.
  • Μούδιασμα στα δάχτυλα των ποδιών σας.

Από τι προκαλείται το νεύρωμα Morton

Το νεύρωμα Morton φαίνεται να εμφανίζεται ως απόκριση σε ερεθισμό, πίεση ή τραυματισμό σε ένα από τα νεύρα που οδηγούν στα δάχτυλα των ποδιών σας.

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να μάθετε περισσότερα για τις προσφερόμενες θεραπείες  για το νεύρωμα ή νευρίνωμα Morton.