Άσηπτη νέκρωση κεφαλής μηριαίου

Τι είναι η άσηπτη νέκρωση κεφαλής μηριαίου;

Η άσηπτη νέκρωση κεφαλής μηριαίου, ή πιο απλά οστεονέκρωση, είναι μια οδυνηρή πάθηση των οστών που μπορεί να επηρεάσει την κινητικότητα. Εμφανίζεται όταν κάτι διακόπτει τη ροή του αίματος σε ένα οστό.

Οι αιτίες περιλαμβάνουν σπασμένα οστά, μετατοπισμένους γοφούς, ακτινοθεραπεία και κατάχρηση αλκοόλ. Οι περισσότεροι άνθρωποι χρειάζονται χειρουργική επέμβαση – μερικές φορές αντικατάσταση αρθρώσεων – για να μειώσουν τον πόνο και να βελτιώσουν την κινητικότητα.

Πώς αντιμετωπίζεται η οστεονέκρωση;

Ανεξάρτητα από το εάν έχετε τραυματική ή μη τραυματική οστεονέκρωση, οι θεραπείες εστιάζουν στη βελτίωση της κινητικότητας.

Η θεραπεία στοχεύει επίσης στη διατήρηση των οστών και των αρθρώσεων. Ο γιατρός σας θα αναπτύξει ένα πρόγραμμα θεραπείας με βάση:

• Το προσβεβλημένο οστό
  • Το στάδιο της νόσου
  • Την έκταση οστικής βλάβης
  • Την υποκείμενη αιτία
  • Την ηλικία σας

Η φυσιοθεραπεία μπορεί να είναι χρήσιμη κατά τα πρώτα στάδια της οστεονέκρωσης. Ο στόχος της φυσιοθεραπείας είναι η διατήρηση της λειτουργίας, η μείωση της περαιτέρω βλάβης στα οστά και η θεραπεία του πόνου. Οι προσπάθειες αποκατάστασης μπορεί να περιλαμβάνουν:

• Ασκήσεις για τη διατήρηση του εύρους κίνησης
  • Ηλεκτρική διέγερση της πληγείσας περιοχής
  • Περιορισμό δραστηριοτήτων με βάρος

Ο φυσιοθεραπευτής μας θα δημιουργήσει προσαρμοσμένες ασκήσεις για την ενδυνάμωση των μυών γύρω από το προσβεβλημένο οστό. Ο υπέρηχος, η κινητοποίηση των αρθρώσεων και η θερμότητα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να αυξήσουν την αιματηρή παροχή στην περιοχή και να μειώσουν τον πόνο.

Εάν είναι απαραίτητο, οι φυσιοθεραπευτές μας μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν με τη χρήση μπαστουνιού ή άλλου μέσου, για να μειωθεί η πίεση που ασκείται στην άρθρωση.

Ποια είναι τα συμπτώματα της οστεονέκρωσης;

Μπορεί να μην παρατηρήσετε πότε αναπτύσσεται για πρώτη φορά η οστεονέκρωση. Στο αρχικό στάδιο, η ασθένεια σπάνια προκαλεί πόνο ή άλλα συμπτώματα.

Καθώς ο ιστός των οστών πεθαίνει, σχηματίζονται μικροκατάγματα. Το οστό αρχίζει να συμπιέζεται και να καταρρέει. Μπορεί να παρατηρήσετε πρώτα πόνο όταν ασκείτε πίεση στην περιοχή που έχει υποστεί ζημιά. Αυτός ο πόνος μειώνεται όταν ξεκουράζεστε.

Σταδιακά, το οστό και η γύρω επιφάνεια της άρθρωσης αρχίζουν να αποσυντίθενται. Αυτή η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει εβδομάδες ή μήνες.

Καθώς συνεχίζεται, ο πόνος εντείνεται. Μπορεί να αντιμετωπίσετε δυσκαμψία στις αρθρώσεις και να έχετε περιορισμένο, επώδυνο εύρος κίνησης. Μπορεί επίσης να είναι δύσκολο να σταθείτε ή να περπατήσετε.

shutterstock_730635484

Τι προκαλεί οστεονέκρωση;

Το σκελετικό σας σύστημα δημιουργεί συνεχώς νέα οστά για να αντικαταστήσει τη φθορά των οστών. Αυτή η διαδικασία απαιτεί υγιή παροχή αίματος. Σε άτομα με οστεονέκρωση, κάτι επιβραδύνει ή σταματά τη ροή του αίματος στα οστά.

Ως αποτέλεσμα, το παλιό οστό διαλύεται πριν το σώμα μπορεί να το αντικαταστήσει. Εάν η ροή αίματος δεν αποκατασταθεί, ο ιστός των οστών πεθαίνει.

Περίπου στο 20%, η οστεονέκρωση εμφανίζεται χωρίς καμία προφανή αιτία.

Οι ηλικιωμένες γυναίκες (και περιστασιακά οι άνδρες) που πάσχουν από οστεοπόρωση μπορεί να παρουσιάσουν οστεονέκρωση του γόνατος. Η φυσιολογική φθορά σε ένα εξασθενημένο οστό προκαλεί κάταγμα ανεπάρκειας που οδηγεί σε οστεονέκρωση.

Ποιοι είναι οι παράγοντες κινδύνου για οστεονέκρωση;

Τα άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών είναι πιο επιρρεπή σε κατάγματα που οδηγούν σε τραυματική οστεονέκρωση.
Οι παράγοντες κινδύνου για μη τραυματική οστεονέκρωση περιλαμβάνουν:

• Διαταραχές του αίματος όπως δρεπανοκυτταρική αναιμία.
  • Θεραπείες καρκίνου, όπως η ακτινοθεραπεία.
  • Νόσο των δυτών.

Άλλοι λιγότερο συνηθισμένοι παράγοντες κινδύνου για μη τραυματική οστεονέκρωση περιλαμβάνουν:

• Κατάχρηση αλκοόλ και κάπνισμα
  • HIV
  • Λύκο
  • Μεταμοσχεύσεις οργάνων
  • Παρατεταμένη χρήση κορτικοστεροειδών για τη θεραπεία παθήσεων

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να μάθετε περισσότερα για τις προσφερόμενες θεραπείες της άσηπτη νέκρωσης κεφαλής μηριαίου.